نظارت ویژه بر نمازخانه‌ها و مجتمع‌های خدماتی مسیر تردد زوار اربعین در استان کرمانشاه

کنگاور - ایرنا - مدیر ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه از نظارت ویژه بر نمازخانه‌ها و مجتمع‌های بین‌راهی در محدوده شهرستان کنگاور تا مرز خسروی با اجرای طرح اربعین حسینی و با هدف خدمت رسانی شایسته به زائران خبر داد.

حجت الاسلام علی مولوی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از نمازخانه‌های کنگاور به خبرنگار ایرنا گفت: اعضای کمیته نظارت و ارزیابی که متشکل از نمایندگان استاندار، ستاد اقامه نماز، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، علوم پزشکی، عتبات و عالیات، میراث فرهنگی و پخش فرآورده های نفتی است، طبق برنامه زمانبندی طی چندین مرحله تمام مسیر عبور مسافران و زائران عتبات عالیات به صورت مستمر مورد بازدید قرار می گیرد تا شرایط برای اقامه نماز آنها به نحو شایسته فراهم شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه افزود: طی این بازدیدهای میدانی که در راستای تسهیل در امر انجام فرائض اقامه نماز برای زوار امام حسین (ع )در مسیر راه‌های مواصلاتی استان انجام می‌شود، مراکزی که به نحو شایسته‌ عمل کرده مورد تشویق و مراکز دارای نقص نیز نسبت به رفع نقص ارشاد و راهنمایی شده و در صورت عدم توجه تذکرات لازم داده خواهد شد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان کرمانشاه ادامه داد: از آنجا که شهرستان کنگاور ملقب به شهر تدین، تمدن، منزلگاه عاشقان حسینی، دروازه شرقی ورود به استان، محور تلاقی و پیشانی کرمانشاه در ورود زائران به غرب کشور است، به طور مستمر تا پایان مراسم اربعین مورد بازدید میدانی کمیته نظارت قرار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام مولوی وضعیت کنونی محورهای مواصلاتی در جهت رفاه حال زائران عتبات عالیات به منظور اقامه نماز را مناسب توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: این نظارت ها تا پایان مراسم اربعین حسینی ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، اعضای این کمیته به صورت گروهی از مساجد؛ نمازخانه‌ها؛ جایگاه‌های سوخت، رستوران‌ها، و مجتمع‌های بین راهی شرق استان کرمانشاه بازدید و ضمن بررسی نحوه خدمات رسانی موانع و مشکلات پیش رو را رصد کردند.

۳۴ مجتمع خدمات رفاهی در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه در حال خدمات‌دهی به زائران و کاربران جاده‌ای است.

شهرستان کنگاور با جمعیتی بالغ بر ۸۵ هزار نفر در ۹۵ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از هشت هزار راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha