۲۶ مرداد ۱۴۰۳، ۷:۴۳
کد خبر: 85569532
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار یزد: استقامت آزادگان، درس‌آموز است

۲۶ مرداد ۱۴۰۳، ۷:۴۳
کد خبر: 85569532
استاندار یزد: استقامت آزادگان، درس‌آموز است

یزد- ایرنا- استاندار یزد، ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی را تبریک گفت و تاکید کرد: صبر جمیل و استقامت اصیل آزادگان عزیز، درس آموز همه آنانی است که در راه تعالی آرمان‌های الهی و سربلندی اسلام و انقلاب و دفاع از ایران اسلامی از جان خویش گذشته و رضایت حضرت دوست را برگزیده‌اند. 

به گزارش جمعه روابط عمومی استانداری یزد، " مهران فاطمی " در پیامی آورده است: آزادگان سرافراز، یادگاران سربلند و پرچم داران فروزنده دورانی هستند که تاریخ در برابر فداکاری و از خودگذشتگی مردانی الهی و عزیزترین فرزندان این مرز و بوم سر تعظیم فرود آورده است.

نام خوش آوازه آزادگان سرافراز دوران هشت سال دفاع مقدس بر بلندای تاریخ پرتلالو حریت و آزادگی برای همیشه به ثبت رسیده و همواره ترویج دهنده فرهنگ اصیل عاشورایی و حسینی خواهد بود.

اینجانب فرارسیدن ۲۶ مردادماه سالروز آزادی آزادگان سرافراز را به تمامی این سروهای صبر و کرامت به ویژه آزادگان غیور استان دارالعباده و دارالعلم صمیمانه تبریک عرض نموده و سلامتی و موفقیت همگان را در پیمودن راه متعالی امام راحل عظیم الشان(ره) و شهدای والامقام در پرتو منویات حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی از درگاه حضرت دوست مسئلت می‌نمایم.

در روز ۲۶ مرداد ۱۳۶۹ اولین گروه آزادگان ایرانی پس از سال‌ها اسارت در زندان‌های رژیم بعثی عراق با ورود به کشور به جمع خانواده‌های خود بازگشتند.

این رویداد ۲ هفته پس از اشغال نظامی کویت توسط ارتش صدام و ۲ روز پس از آن صورت گرفت که صدام در نامه‌ای به آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس جمهوری وقت ایران بار دیگر عهدنامه ۱۹۷۵ الجزیره را پذیرفت و به شرایط ایران برای پایان جنگ تسلیم شد و از جمله قول عقب‌نشینی از مرزهای ایران و آزادسازی اسیران ایرانی را داد.

در هشت سال دفاع مقدس حدود ۴۳ هزار نفر از رزمندگان ایران به اسارت دشمن درآمدند که تا بیش از ۱۰ سال دوران اسارت خود را در زندان های رژیم بعثی عراق سپری کردند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ، ۷۵۱ نفر آزاده دفاع مقدس دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha