۲۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۶
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85569602
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

برپایی ایستگاه فرهنگی مهمانان کوچک امام حسین(ع) در مرز مهران

ایلام - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام از فعالیت ایستگاه فرهنگی مهمانان کوچک امام حسین(ع) و موکب حضرت قاسم(ع) با محوریت نوجوانان حسینی برای زائران کودک و نوجوان در پایانه مرزی مهران برپا شده است.

"فاطمه رستگار" روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این ایستگاه های فرهنگی فعالیت هایی مانند دلنوشته های ادبی با موضوع (اربعین می روم تا...)، چاپ سربند، چاپ شال، اهداء دست سازه های عاشورایی، اهدای کتاب با موضوع اربعین به زائران کودک و نوجوان برگزار می شود.

وی اربعین را فرصتی مناسب برای تبیین ارزش های دینی به کودکان و نوجوانان دانست و افزود: اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام در راستای ارائه خدمات فرهنگی به زائران، با حضور اعضای کودکان و نوجوانان، کارکنان کانون، خانواده ها، ظرفیت های مردمی و حلقه های میانی، حضوری فعال در راهپیمایی عظیم اربعین دارد.

برپایی ایستگاه فرهنگی مهمانان کوچک امام حسین(ع) در مرز مهران

رستگار اضافه کرد: اربعین فرصتی مناسب برای تبیین ارزش های دینی و مذهبی برای کودکان و نوجوانان است و آگاهی‌بخشی و ترویج سبک زندگی اسلامی، انتقال محتوا و پیام واقعه عاشورا و اربعین حسینی با تولید و نشر محتوای مناسب به مخاطبان از جمله اهداف ایستگاه های فرهنگی کانون در مرز مهران است.

وی ادامه داد: اربعین یک گردهمایی معنوی بزرگ و جاودانه و افتخار بزرگی برای استان ایلام به عنوان پایتخت خادمان امام سیدالشهد(ع) است و در این بین مربیان مراکز کانون تمام تلاش خود را جهت ارائه خدمات مناسب به زائران به ویژه کودکان ونوجوانان کار برده اند.

به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام فعالیت های فرهنگی و حضور کارکنان این اداره کل در اربعین امام حسین(ع) تا پایان اربعین ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق مهمترین و اصلی ترین گذرگاه زمینی تردد زائران اربعین است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha