دمای هوای خراسان رضوی چند روزی کاهش می یابد

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: روند کاهش دمای هوا از امروز جمعه ۲۶ مردادماه در استان آغاز شده است که این روند تا یکشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

سارا حکمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از امروز تا اواسط هفته آینده همچنان افزایش وزش باد شدید در استان ادامه خواهد داشت که در نواحی بادخیز گاهی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت انتقال ذرات گرد و غبار به سایر نواحی استان از جمله شهر مشهد دور از انتظار نیست.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: برای امروز و فردا افزایش ابرناکی در استان و در برخی از نقاط شمالی و شمال غرب استان رگبار باران همراه با رعد و برق پیش بینی می شود که با توجه به رگباری بودن بارش‌ها، ایجاد آب گرفتگی و رواناب و احتمال سیلاب در نواحی مستعد دور از انتظار نیست.

حکمی با بیان این که طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۲۲ تا ۳۶ درجه سلسیوس بالای صفر در نوسان بوده است ادامه داد: بیشینه دمای هوای امروز مشهد به ۳۴ درجه سلسیوس می رسد و کمینه دمای هوای امشب مشهد بدون تغییر همان ۲۲ درجه سلسیوس خواهد بود.

وی اضافه کرد: قوچان با کمینه دمای هوای ۱۹ درجه سلسیوس و شهرستان‌ بردسکن با بیشینه دمای هوای ۴۴ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

او ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد از شهرستان‌های سبزوار با ۵۸ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha