حدود هفت هزار گذرنامه برای زائران اربعین خراسان‌ شمالی صادر شد

بجنورد-ایرنا- فرمانده انتظامی خراسان‌شمالی گفت: ۶ هزار و ۹۱۴ فقره گذرنامه شامل گذرنامه زیارتی و بین المللی برای زائران اربعین حسینی در استان صادر شده است.

سردار سعید مطهری زاده روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: چهار هزار و ۳۰۰ گذرنامه زیارتی و ۲ هزار و ۶۱۴ گذرنامه بین‌المللی از ابتدای محرم تا کنون برای زائران اربعین در استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه زائران به هیچ عنوان بدون گذرنامه به مرزها مراجعه نکنند، افزود: اعتبار گذرنامه بین المللی ۶ ماه است اما برای تسریع در خدمات رسانی ها، زائران اربعین که گذرنامه آنها کمتر از ۶ ماه اعتبار دارد تنها از مرز زمینی می‌ توانند به کشور عراق سفر کنند.

وی با بیان اینکه برای کشور عراق نیازی به ویزا نیست، گفت: زائران در سفر به عراق به هیچ عنوان هزینه ای در این زمینه پرداخت نمی کنند و در صورت مطرح شدن این امر، کلاهبرداری است و افراد به آن اعتماد نکنند.

سردار مطهری زاده افزود: گذرنامه، هویت افراد است و زائران در نگهداری و محافظت از آن کوشا باشند، زائران دقت کنند که حتما مهر خروج و ورود هر ۲ کشور در گذرنامه ثبت شود.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در صورتی که زائری، گذرنامه را گم کرد، به کنسولگری مراجعه کند.

وی با بیان اینکه اکنون مشکلی در صدور گذرنامه در استان وجود ندارد، گفت: شمار باجه ها نسبت به روزهای عادی افزایش یافته است و با توجه به افزایش مراجعه ها، در اداره گذرنامه شمار باجه ها بیش از ۱۰ باجه افزایش یافته و در شهرستان ها نیز به تناسب مراجعه مردمی، ۲ تا سه باجه افزوده شده است.

فرمانده انتظامی خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: علاوه بر افزایش شمار باجه ها، ساعات کار نیز افزایش یافته است و تا زمانی که مراجعه کنندگان در محل حضور دارند، خدمات رسانی برای صدور گذرنامه انجام می شود.

تاکنون بیش از ۱۶ هزار نفر از خراسان شمالی برای سفر به کربلای معلی در ایام اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کردند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha