پزشکیان: تعمیق روابط ایران و اندونزی به وحدت بیشتر جهان اسلام می‌انجامد

تهران- ایرنا- رئیس‌جمهور در پیامی به مناسبت فرارسیدن سالروز استقلال اندونزی، تاکید کرد: تعمیق مناسبات دو ملت بزرگ ایران و اندونزی در عرصه‌های مختلف به وحدت و همبستگی بیشتر امت اسلامی و گسترش صلح و ثبات بین‌المللی کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، مسعود پزشکیان روز جمعه با انتشار پیامی فرارسیدن سالروز استقلال اندونزی را به ملت و دولت این کشور تبریک گفت و افزود: جمهوری اسلامی ایران معتقد است تعمیق مناسبات فیمابین دو ملت بزرگ ایران و اندونزی در عرصه‌های مختلف به وحدت و همبستگی هر چه بیشتر امت اسلامی و گسترش صلح و ثبات بین‌المللی کمک خواهد کرد.

در پیام پزشکیان به «جوکو ویدودو» رئیس جمهور این کشور آمده است: با توجه به پیوندهای تاریخی و علایق مشترک دو کشور و همچنین ظرفیت‌های فراوان موجود در حوزه‌های مختلف، امیدوارم شاهد تداوم روابط نزدیک، دوستی پایدار و تقویت هر چه بیشتر روابط فیمابین باشیم.

به گزارش ایرنا، اندونزی پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان به شمار می رود که در استعمار هلند قرار داشت؛ اعلامیه استقلال این کشور ۱۷ اوت ۱۹۴۵ میلادی - ۲۷ مرداد - و اعلام مقاومت در برابر امپراتوری هلند تا سال ۱۹۴۹ ادامه داشت و سرانجام هلند به استقلال اندونزی اعتراف کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha