آغاز عملیات توسعه معدن زغال سنگ نور مازندران با سرمایه‌گذاری۲ هزار میلیارد ریالی+ فیلم

نوشهر - ایرنا - عملیات اجرایی طرح توسعه مجتمع زغال سنگ گلندرود شهرستان نور با سرمایه گذاری حدود ۲ هزار میلیارد ریال روز جمعه در آیینی با حضور مسوولان کشوری، استانی و محلی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران روز جمعه در آیین کلنگ زنی (تونل شماره ۱۰) این مجتمع در گفت و گو با خبرنگاران گفت : بابت حفر این تونل حدود ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری از محل مشارکت بخش خصوصی پیش بینی و در نظر گرفته شده است.

خدایار کریم نژاد بیان داشت : در حفراین تونل مهم ترین موضوع، رعایت مسائل زیست محیطی بوده که با برون سپاری این طرح به بخش خصوصی ملاحظات زیست محیطی در اولویت کاری قرار گرفته تا بتوانیم در این حوزه معدن سبز و عاری از هرگونه صدمه به منابع طبیعی در اهداف مدنظر داشته باشیم.
این مسوول ادامه داد: با این اقدام حدود یک میلیون تن ذخیره زغال سنگ آماده بهره برداری و استخراج خواهد شد و می تواند بخش قابل ملاحظه ای از نیاز کشور در این بخش را تامین کرد.

در این پیوند مدیر عامل شرکت سپهر تجلی ایرانیان هم گفت : بابت اجرای این طرح در محدوده پروانه بهره برداری ۱۸.۵ کیلومتر مربع با پیشروی گالری های تونل به طول ۸۰۰ متر حدود ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری پیش بینی و در نظر گرفته شده و باید مدت ۲ سال به سرانجام برسد.

آغاز عملیات توسعه معدن زغال سنگ نور مازندران با سرمایه‌گذاری۲ هزار میلیارد ریالی+ فیلمشرکت سپهر تجلی ایرانیان به عنوان یک نهاد مالی که تمرکز و فعالیت های ستادی در حوزه معادن و صنایع شرکت سهامی خاص را دارد و عهده دار اجرای این طرح است.

آهنگری افزود : در عملیات اجرایی طرح سعی شده از آخرین امکانات و تجهیزات نوین به شیوه مکانیزه و غیر مکانیزه استفاده شود و طبق پیش بینی ها در سه سال نخست مقدار ۲۵۰ هزار تن زغال سنگ از این معدن استخراج شود.

بنا به گفته مدیرعامل شرکت سپهر تجلی ایرانیان، با اجرای کامل این طرح بستر اشتغال برای دست کم ۱۲۰ نفر فراهم می شود.

تاکنون در این مجمتع چهار دهنه تونل احداث شده است.

گلند رود در مسیر جاده رویان – آب پری به بلده و در محدوده میان بند شهرستان نور واقع شده است.

مازندران بر اساس آمارهای رسمی ۲۳۱ معدن دارای مجوز داردو ذخایر این معادن حدود ۵۸ میلیون تن برآورد شده است.

سالانه بیش از ۲۰۰ هزار تن زغال سنگ در مازندران تولید می شود. ۱۰ درصد از نیاز کشور به این ماده معدنی ازاین استان تامین می شود و مجتمع فولاد اصفهان خریداراصلی این مواد معدنی معدنکاران مازندرانی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha