۲۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۳۵
کد خبرنگار: 1541
کد خبر: 85569833
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امیدوار به تحقق خواسته ها و مطالبات بر زمین مانده در دولت چهاردهم هستیم

یاسوج- ایرنا- امام جمعه یاسوج به دیدار اخیر اعضای کنگره شهدای استان با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: در این نشست مهمترین مطالبات استان محضر رهبر فرزانه مطرح شد و امیدوار به اجرای این طرح های زیرساختی و تحقق این خواسته های بحق استان هستیم.

به گزارش ایرنا آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه یاسوج با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به میهن، این روز را یادآور ایثار و مقاومت انسان‌هایی دانست که با تحمل شکنجه‌های سخت دشمن تسلیم نشدند و تأکید کرد: «شکوه و عظمت امروز ما مدیون این قهرمانان است. اگر جهان اسلام چنین قهرمانانی داشت، شاهد این میزان ظلم در جهان نبودیم.

آیت الله حسینی همچنین با اشاره به بزرگداشت علامه مجلسی، از تأثیر این عالم بزرگ در گسترش دانش فقهی شیعه و خدمت‌های او به اسلام و ایران تجلیل کرد.

امام جمعه یاسوج بر ضرورت تجهیز کشورها به ابزارهای دفاعی تأکید کرده و گفت: «هر کشوری که به تجهیزات نظامی مجهز نباشد، مورد ظلم قرار خواهد گرفت. ایران از سال ۱۳۵۹ تلاش کرده است تا به خودکفایی در صنعت دفاعی برسد و اکنون ۹۵ درصد تجهیزات نظامی خود را در داخل تولید می‌کند. انواع موشک‌ها و پهپادهای ساخت ایران، عامل امنیت کشور هستند و این دستاوردها مرهون تلاش‌های سپاه و ارتش است.»

امام جمعه یاسوج با اشاره به کودتای ۲۸ مرداد، به جنایات شاه و نقش آمریکا و انگلیس در سرنگونی دولت ملی ایران پرداخت و افزود: «شاه با کمک این دو کشور، ۲۵ سال جنایت کرد و به مردم ایران ظلم‌های بسیاری روا داشت.

در ادامه، امام جمعه یاسوج به دیدار اخیر اعضای کنگره شهدای استان با مقام معظم رهبری اشاره کرد و ضمن یادآوری تقدیم دو هزار شهید از استان کهگیلویه و بویراحمد در دوران پس از انقلاب، از رهبر معظم انقلاب اسلامی درخواست کرد تا به مشکلات این استان توجه بیشتری شود. وی تأکید کرد که ۹۵ درصد زیرساخت‌های استان پس از انقلاب ساخته شده است، اما با وجود ظرفیت‌های فراوان، این استان همچنان با محدودیت‌های زیادی مواجه است.

وی با اشاره به سخنان خود در این جلسه گفت: از مقام معظم رهبری درخواست شد تا دستوری جهت توجه به چالش های کهگیلویه و بویراحمد و رفع محدودیت‌های این استان، به ویژه در زمینه بهره‌برداری از منابع طبیعی و زیرساخت‌ها توجه بیشتری شود. امام جمعه یاسوج همچنین از عدم بهره‌مندی مردم استان از سدهای منطقه و ضرورت تخصیص بخشی از درآمد نفت و گاز استان به توسعه آن انتقاد کرد و افزود: «محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور که در جلسه حضور داشت دستور پیگیری این درخواست‌ها را صادر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha