۲۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۴۱
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85569838
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

خدمت به جای دیدار، تکرار قرار مردم ایلام با ارباب

۲۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۴۱
کد خبر: 85569838
آزاده خرم
خدمت به جای دیدار، تکرار قرار مردم ایلام با ارباب

ایلام - ایرنا - این روزها که مردم جای جای کشور بار سفر را برای قدم گذاشتن در مسیر سراسر نورانی پیاده روی اربعین حسینی می‌بندند اما مردم استان ایلام انتخابی دیگر به جای زیارت آقا را برگزیده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم استان ایلام در حالی که کمترین فاصله با کربلای معلی را دارند اما امسال نیز قرار همیشگی همچون سال‌های گذشته با ارباب را تکرار و به جای عزیمت به کربلا و زیارت آقا خدمت به زائران اباعبدالله(ع) را ترجیح داده‌اند.

مردم شیعه نشین و دوستدار اهل بیت(ع) در استان ایلام این روزها به جای عزم سفر به کربلا عزم خدمت را آغاز و با خدمات‌دهی به زائران حسینی مدال خادمی سیدالشهدا(ع) را با افتخار به گردن آویخته‌اند.

همه به عشق حسین(ع) در حال خدمت هستند، عده‌ای خانوادگی با اقوام موکب زده، شماری در موکب‌ها مشغول خدمت هستند، گروهی نذورات خود را به پذیرایی از زائران اختصاص داده، افرادی در تزئین و راه‌اندازی موکب‌ها مشارکت دارند و گروهی هم دستکش به دست و ماسک زده زباله های مسیر تردد زائران را جمع آوری می‌کنند.

خدمات‌دهی مردم این استان کوچک و بزرگ و زن و مرد ندارد، شماری از عاشقان حسینی خانوادگی خدمت می‌کنند، از پدر و مادر خانواده که در موکب‌ها آشپزی می‌کنند تا فرزندان که با بسته های غذا، توزیع آب، میوه و غیره از زائران پذیرایی و عده ای هم نان تازه پخت می‌کنند.

عده ای هم منازل خود را نه تنها در مهران بلکه در شهرهای مختلف مسیر تردد زائران در استان، بیت‌الحسین(ع) کرده و آنها را به پذیرایی زائران اختصاص داده‌اند، شماری نیز در تجهیز منازل زائران مشارکت دارند.

شمار زیادی از کارکنان دستگاه‌های اجرایی، ارگان‌ها، نیروهای نظامی و انتظامی، امدادگران، کارکنان مجموعه حوزه‌های بهداشت و درمان و غیره همگی در کنار نیروهای مردمی بسیج شده و در جای جای استان حضور و خدمت به زائران حسینی را عاشقانه انجام می‌دهند.

داستان خادمان حسینی شنیدنی است، پزشکی نیت کرده که بعد از تحصیلاتش داوطلبانه میهمانان حسینی را در پیاده‌روی اربعین درمان کند، بانویی نذر کرده خدا نعمت مادر شدن را به او دهد و خود را خادم‌الحسین(ع) کند، پدری شفای فرزندش را از خدا خواسته و برای ادای نذرش نیت کرده به میهمانان حسینی خدمت کند و خادمی هم تنها به عشق حسین(ع) خدمت می‌کند!

اما افتخار خادمی زائران حسینی تنها به مردم دیار زاگرس تعلق ندارد، عده‌ای عاشق حسینی از سایر استان‌ها نیز به این استان عزیمت و خود را به مهران رسانده و با افتخار خادمی زائران حسینی را به جای زیارت آقا در کنار مردم استان ایلام انجام می دهند.

خدمات‌دهی عاشقان حسینی در مرز مهران در حالی بوده که گرمای هوای به بالای ۴۵ درجه‌ای می‌رسد ولی شیفتگان آقا بدون توجه به گرما خادمی را با دل و جان انجام و صحنه هایی از دلدادگی خلق کرده که باید تنها دید.

خادمی مردم استان ایلام از زائران حسینی از هفته جاری آغاز و همه ساله تا چند روز بعد اربعین ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، مرز مهران کانون اصلی تردد زوار اربعین حسینی و عتبات عالیات در طول سال است.

اربعین پارسال بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار زائر از مرز مهران تردد کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha