امام جمعه مراغه: جسارت به قرآن در جمهوری آذربایجان باعث تاسف است

مراغه- ایرنا- نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری وامام جمعه مراغه با بیان اینکه پیش از این تنها در چند کشور غیراسلامی نسبت ساحت قرآن کریم اهانت شده بود، گفت: جسارت اخیر در جمهوری آذربایجان که نزدیک به ۷۰ درصد از جمعیت آن شیعه هستند، باعث تاسف است.

به گزارش ایرنا آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه نماز جمعه این شهرستان افزود: جمهوری آذربایجان پس از ایران و به نسبت جمعیت بیشترین تعداد شیعیان را دارد اما حاکمان این کشور که روابط خوبی هم با اسراییل دارند، نمی‌خواند تا فرهنگ شیعه در این کشور رواج داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه حاکمان جمهوری آذربایجان با عزاداران حسینی هم برخورد می‌کنند، اضافه کرد: آنان حتی برای مردمی که می‌خواهند در پیاده‌روی اربعین شرکت کنند هم مزاحمت ایجاد می‌کنند.

آیت‌الله پورمحمدی با ابراز تعجب از این موضع‌گیری‌های حاکمان جمهوری آذربایجان، تصریح کرد: در حالی مردم جمهوری آذربایجان برای شرکت کردن در اربعین حسینی با محدودیت مواجه هستند که بسیاری از مردم جهان از آمریکا، اروپا، هندوستان و دیگر کشورها به راحتی در این آیین حضور می‌یابند.

آیت‌الله پورمحمدی افزود: مسئولان جمهوری اسلامی، ملت ایران و به ویژه اهالی استان‌های ترک‌زنان هم وظیفه دارند تا در این زمینه موضع بگیرند.

امام جمعه مراغه با بیان اینکه قرآن کریم نزد تمام مسلمانان جهان مقدس است، افزود: نمازگزاران شهر شهیدپرور و تاریخی مراغه این حرکت را به شدت محکوم می‌دانند.

وی با بیان اینکه در جایگاه یک طلبه سخن می‌گوید، ادامه داد: حاکمان جمهوری آذربایجان از «محمدرضا پهلوی» و «صدام» درس بگیرند؛ صدامی که با آن همه جنایت، نتوانست به ساحت قرآن کریم جسارت کند.

آزادگان شهدای زنده هستند

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آزادگان کشورمان شهدای زنده هستند، تصریح کرد: بیش از هزار و ۲۰۰ نفر از این اسرا در سیاه‌چال‌های صدام و در اثر شکنجه به شهادت رسیدند و از آنان با عنوان «شهید غریب» یاد می‌شود.

آیت‌الله پورمحمدی با بیان اینکه مراغه هم ۲ شهید غریب دارد، افزود: ۱۵ نفر از ۱۴۴ آزاده این شهرستان در قید حیات نیستند اما بقیه آزادگان و خانواده‌های تمام این آزادگان باید در جامعه تکریم شوند.

صهیونیست‌ها در غزه قصد نسل‌کشی دارند

امام جمعه مراغه به جلسه بی‌نتیجه و اخیر برای برقراری آتش‌بس در غزه اشاره و بیان کرد: نمایندگان مصر، قطر، آمریکا و اسراییل در این جلسه حضور داشتند و نماینده حماس در آن شرکت نکرد و شرط نخست برای آتش‌بس را قطع حمله‌ها به غزه دانست.

آیت‌الله پورمحمدی با بیان اینکه سران اسراییل به دنبال نسل‌کشی در غزه هستند، افزود: آنان موقعیت خودشان را در کشتار و قتل‌عام می‌بینند و گاهی با مطرح کردن آتش‌بس به دنبال آزاد کردن اسرای خودشان هستند و اگر اسیرانشان آزاد شوند، به قتل‌عام مردم غزه ادامه خواهند داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha