۲۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۰۶
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 85569849
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خاطرات آزادگان باید تجربه نگاری شود

رشت- ایرنا- امام جمعه موقت رشت با تاکید بر اینکه آزادگان افتخار نظام هستند،گفت: باید خاطرات و تجربیات آزادگان استان برای انتقال به آیندگان ثبت و مستند سازی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام صفرقربان پور در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت افزود: آزادگان در قلب ملت جای دارند و باید خاطرات آنان از طریق ابزار هنر و با کمک اهل قلم تجربه نگاری شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: نمی دانم این تعبیر را بکار ببرم که گاهی به شکل تافته جدا بافته در گیلان بعضی از موقعیت‌هایی اجرا می شود که کمتر حل مشکل می شود.
وی ادامه داد: یکسال و نیم است فعالیت کمیسیون تغییر کاربری توقف یافته که با همه تلاش‌هایی که تا الان انجام شده هنوز به وفاق جمعی حل مساله نرسیده است.
حجت الاسلام قربان پورگفت: مطلب دیگری فقط در گیلان وجود دارد که بقیه استان ها تا آنجا که استعلام کردیم نیست و آن اینست که صدور مجوز و حواله های ساختمانی مناطق روستایی ما از دفاتر طراحی فنی و ساخت و ساز روستایی عمل نمی شود.
وی ادامه داد: این تعبیر متن قانون است هدف اینست در جهت اجرای ماده ۱۱ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و ارزش و مسکن که مصوب مجلس شورای اسلامی است تفاهمنامه سه جانبه ای بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن و نظام مهندسی در سال ۹۳ و ابلاغش در ادامه در سال ۹۴ انجام شد که یک تفاهمنامه ای تحقق پیدا کرد.
وی اظهار کرد: در بقیه استان ها به اجرا رسید هدف این بود که دفاتر خدمات روستایی به شکل فشرده در مناطق بوجود آید و جالب است شخصا ملاحظه کردم مصوباتی هم در استان دارند صورت جلسه ای وجود دارد در سال های ۹۷ و قبل از آن که مثلا حتی در شهرستان فلان چند از این دفتر بوجود آید تا حل مساله ساخت و ساز مناطق روستایی صورت بگیرد.
حجت الاسلام قربان پورادامه داد: با کمال تاسف به هر دلیل در دی ماه سال ۹۷ با درخواست استاندار وقت این کار متوقف شد از آن روز تاکنون هر چه مکاتبات عدیده از جاهای گوناگون انجام گرفت هیچ اتفاقی نیفتاد و آن دفاتر خدمات کارشان را شروع نکردند .
وی تصریح کرد: تفاوتش به این است که اگر برای تسهیل صدور پروانه ساختمانی مناطق روستایی آن دفاتر کارشان را انجام دهند تسهیل گری می شود؛ بخش اعظمی از ارزان کردن امور مناطق روستایی از این ناحیه قانونی می گذرد متاسفانه همچنان باقیمانده است امیدواریم با دقت بیشتری مطالبه گران دقیقی در این رابطه حضور و ظهور پیدا کنند .
وی اظهار امیدواری کرد با استقرار دولت چهاردهم و با انتصابات ضروری در گیلان آنچه را که ضرورت دارد به سرعت برای خدمت و رضایت مردم فراهم شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha