۲۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۴۷
کد خبر: 85569916
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برداشت خرما در بزرگترین تولیدکننده جنوب کرمان تا پایان مهر ادامه دارد

جیرفت- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد گفت: برداشت خرما در عنبرآباد به عنوان بزرگترین تولید کننده این محصول در جنوب کرمان با هفت هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت تا پایان مهر ادامه دارد.

ابوالحسن پیرنیا روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کار برداشت خرما با ارقام میان رس کلوته، مضافتی و خنیزی از نیمه دوم مرداد آغاز شده و تا پایان مهر با برداشت ارقام دیررس مرداسنگ، هلیله ای و زاهدی ادامه دارد.

وی متوسط عملکرد برداشت راهفت تُن در هکتار اعلام و پیش بینی کرد: بیش از ۵۰ هزار تُن محصول تولید و پس از سورت و بسته بندی به سردخانه های شهرستان منتقل و متناسب با نیاز بازار به بازارهای داخلی و بخشی از آن نیز به بازارهای خارجی صادر می شود.

برداشت خرما از نخلستان‌های بزرگترین تولیدکننده جنوب کرمان تا پایان مهر ادامه دارد

مدیر جهاد کشاورزی عنبرآباد افزود: در هر هکتار از برداشت تا بسته بندی محصول خرما بیش از ۵۰ نفر اشتغال زایی در سطح شهرستان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: بخش عمده ای از محصول خرمای عنبرآباد بر اثر بادهای شدید و باران دچارخسارت شده است که باعث کاهش عملکرد تولید شده است.

پیرنیا گفت: ۴۲ سردخانه در شهرستان عنبرآباد با ظرفیت ۷۰هزار تن کار نگهداری خرما را بر عهده دارند و این ظرفیت مناسبی برای انبار محصول خرما است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha