یاد امام زمان (عج) غوغا می‌کند

تهران- ایرنا- پژوهشگر حوزه مهدویت با استناد به آیه‌ای از قرآن گفت: اگر انسان همواره به یاد امام زمان (عج) باشد، امام هم او را یاد می‌کند، و یاد امام غوغا می‌کند.

حجت‌الاسلام حسن محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار معارف ایرنا گفت: مرحوم آیت الله بهجت جمله ای عجیب دارند که «یاد امام زمان (عج) از اهم ضروریات است». انسان بدون یاد انسان کامل نمی تواند در مسیر انسانیت قرار بگیرد. لذا قرآن سفارش کرده تا به یاد امام زمان (عچ) باشیم.

وی افزود: مثلاً در جایی می فرماید اذکروا نعمت الله، یعنی نعمت را یاد کنید اما سوال این است که منظور از نعمت چیست. در جای دیگر می فرماید «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی» در واقع ولایت، نعمت است.

نویسنده کتاب حضور در ظهور افزود: در آخرین آیه سوره تکاثر می خوانیم «ثم لتسئلن یومئذ عن النعیم»، یعنی در روز قیامت از نعمت ها سوال می شود. از امام صادق (ع) پرسیدند در آن روز از کدام نعمت ها پرسیده می شود، فرمود «نحن النعیم» یعنی خدا درباره ما و ولایت سوال می کند.

وی ادامه داد: در آیه ۲۰ سوره لقمان نیز می فرماید خدا نعمت های ظاهری و باطنی بر شما عرضه داشته است و امام کاظم (ع) فرمود نعمت ظاهری، امام ظاهر است و نعمت باطنی، امام غایب. راوی پرسید «مگر امام غایب هم داریم» که امام فرمود بله. خودش از چشم مردم غائب می شود ولی یادش از قلوب مومنین غایب نمی شود. یعنی شخص مومن به یاد امام است و کارهایش را با یاد امام انجام می دهد.

محمودی اضافه کرد: امام رضا (ع) فرمود «اللهم لاتنسنا ذکره و انتظاره»، یعنی خدایا یاد و انتظار مهدی(عج) را از خاطر ما مبر. در واقع لحظه ای نباشد که یاد امام زمان (عج) از خاطر ما برود.

وی افزود: اگر انسان همواره به یاد امام زمان باشد، طبق آیه فاذکرونی اذکرکم، امام هم او را یاد می کند و یاد امام غوغا می‌کند.

نویسنده کتاب آماده باش افزود: مرحوم آیت الله مصباح یزدی می فرمود یاد مداوم حضرت ولی‌عصر (عج) باعث می شود تا حضرت سرپرستی و ولایت ما را قبول کند و دعاهای خالصانه خود را بدرقه زندگی ما کند و ارادت خاصی به ما داشته باشد. بعد آقای مصباح فرمود «یاد امام زمان (عج) سد محکمی در برابر تمام وسوسه های انسانی و شیطانی است». لذا اگر بخواهیم از شیطان دوری کنیم باید دائما به یاد امام زمان باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha