۱۰ هزار مشایه به سمت مرز چذابه درحال حرکت هستند/ تردد در امنیت و آرامش

اهواز- ایرنا- فرمانده انتظامی شهرستان سوسنگرد گفت: تردد حدود ۱۰ هزار نفر مشایه در طول ۸۵ کیلومتر مسیر طریق‌الحسین به سمت مرز چذابه بدون هیچ مشکلی برقرار است‌.

به گزارش ایرنا، سرهنگ مراونه شامگاه جمعه در پایانه مرزی چذابه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به وضعیت شهرستان سوسنگرد که بر اساس پیشینه گذشته مشایه اهواز از آنجا عبور می کنند از روز گذشته تردد مشایه شهرستان اهواز رو داشتیم که با استقبال پرشور و گسترده مردم سوسنگرد مواجه شد.

وی افزود: تاکنون بالغ بر ۱۰ هزار نفر به شهرستان سوسنگرد آمدند که در این وضعیت با توجه به گستردگی جمعیت، طرح‌های انتظامی و ترافیکی گسترده‌ای برقرار شد و تا این لحظه بالغ بر ۱۹ نقطه برای استراحت آنها برنامه‌ریزی شده است.

سرهنگ مروانه با اشاره به فعالیت شبانه روزی پلیس گفت: پلیس چون وظیفه خود را ا امنیت زائران می‌داند لذا برای او در وهله اول امنیت آنها مهم است.

تردد زوار ایرانی و خارجی در مرز چذابه با کمال آرامش

فرمانده قرارگاه اربعین در مرز چذابه هم گفت: هیچ فرقی بین زوار ایرانی و خارجی در مرز نیست و هر 2بدون هیچ گونه ایستایی در کمال امنیت و آرامش در حال عبور هستند.

سرهنگ اسکندر عیسوند شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای تسهیل در تردد زوار منطقه چذابه به چند نقطه تقسیم شد و در آن وسایل و امکانات لازم برای تردد و امنیت زائران فراهم شده است.

وی در توصیه به زائران گفت: با توجه به گرمی هوا زائران در تردد خودشان عجله نکنند و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

فرمانده قرارگاه اربعین در مرز چذابه ادامه داد: زوار سعی کنند حرکت خود را به صبح‌ها یا بعد از ظهر یا شب که هوا خنک تر هست موکول کنند وسایل ایاب و ذهاب برای تردد زوار پیش بینی شده و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

سرهنگ عیسوند در خصوص زوار اتباع خارجی گفت: با توجه به اینکه مقرر شده که اتباع پاکستانی و افغانی از مرز چذابه عبور کنند لذا از مرزهای شرقی کشور تا این مرز پیش بینی لازم برای حضور آنها فراهم شده است.

فرمانده قرارگاه اربعین در مرز چذابه با اشاره به اینکه هیچ فرقی بین زائران اتباع خارجی و زائران ایرانی وجود ندارد بیان داشت: برابر تدابیر فرمانده کل انتظامی کشور هیچ گذرنامه‌ای در مرز صادر نخواهد شد لذا زائران باید در مبدا نسبت به تهیه گذرنامه خود اقدام کنند و به هیچ وجه بدون گذرنامه به مرز نیایند و در صورت حضور هر کدوم از اتباع در مرز بدون گذرنامه سریعاً به اردوگاه‌ها منتقل خواهند شد.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند.

هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha