۲۶ مرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۱۲
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85570038
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گفتگوی فرماندهان  آمریکا و اوکراین در مورد جنگ روسیه و اوکراین

تهران-ایرنا- فرماندهان ارتش آمریکا و اوکراین روز جمعه آخرین تحولات پیرامون جنگ روسیه و اوکراین را بررسی کردند.

به گزارش ایرنا از "آناتولی" سی کیو براون، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و الکساندر سیرسکی همتای اوکراینی وی همچنین در مورد کمک های امنیتی فعلی آمریکا و غرب به اوکراین تبادل نظر کردند.

براون در حساب اجتماعی خود در ایکس نوشت: آمریکا همچنان بر ارائه ابزار لازم به اوکراین برای دفاع از دموکراسی، حاکمیت و تمامیت ارضی خود، متمرکز است.

این تماس تلفنی پس از آن صورت گرفت که سیرسکی مدعی شد نیروهای ارتش کی یف در حال پیشروی بین یک تا سه کیلومتری در برخی مناطق کورسک روسیه هستند. نیروهای اوکراینی در ۶ ماه اوت به این منطقه نفوذ کردند.

اوکراین ادعا کرده که اکنون بیش از ۸۰ شهرک روسی در کورسک، از جمله شهر سودژا، در مساحتی به وسعت یک هزار و ۱۵۰ کیلومتر مربع را تحت کنترل دارد.

پنتاگون روز پنج‌شنبه ادعا کرد که حمله اوکراین به منطقه کورسک، نیروهای روسیه را از استان‌های شرقی اوکراین که شاهد درگیری‌های شدید در طول جنگ دو و نیم ساله بوده است، دور کرده است.

سابرینا سینگ سخنگوی پنتاگون بدون اظهار نظر درباره تعداد واحدها یا اهداف احتمالی جابجایی نیروهای روسیه گفت: "ما شاهد جابجایی برخی از واحدهای روس از عملیات در اوکراین" به سمت کورسک هستیم.

به گزارش ایرنا، «نیکلای پاتروشف»، دستیار رئیس جمهوری روسیه گفت که ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا و کشورهای غربی به طور مستقیم در برنامه ریزی برای حمله اوکراین به منطقه «کورسک» روسیه دخالت داشته است.

دستیار رئیس جمهوری روسیه ادامه داد: عملیات در منطقه کورسک نیز با مشارکت ناتو و سرویس های ویژه غربی برنامه ریزی شده بود. بدون مشارکت و حمایت مستقیم آنها، کی‌یف به خاک روسیه وارد نمی شد.

کاخ سفید اعلام کرده بود که اوکراین از قبل اطلاعیه ای درباره تهاجم خود ارائه نکرده و واشنگتن هیچ دخالتی در این عملیات نداشته است.

این خبر در حالی منتشر می شود که وزارت دفاع انگلیس روز پنجشنبه اعلام کرد که نیروهای اوکراینی می‌توانند از سلاح‌های انگلیسی در خاک روسیه استفاده کنند، اما محدودیت‌ها برای استفاده از موشک‌های دوربرد استورم همچنان وجود دارد.

در دو هفته گذشته، اوکراین بزرگترین عملیات نظامی خود در خاک روسیه را انجام داده که از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون سابقه نداشته است.

مسکو از روز سه‌شنبه ۶ آگوست (۱۶ مرداد) با حمله غافلگیرانه کی‌یف به منطقه «کورسک» روسیه و عبور نیروهای اوکراینی از مرز این کشور مواجه است، روسیه در پی تشدید درگیری‌ها در این منطقه مرزی، بخش‌هایی از مناطق مسکونی را از غیرنظامیان تخلیه کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha