گنج یابان اسفراینی در دام قانون

۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۷:۵۶
کد خبر: 85570129
گنج یابان اسفراینی در دام قانون

بجنورد- ایرنا- رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اسفراین خراسان شمالی از کشف یک دستگاه فلزیاب غیرمجاز و دستگیری سه متهم در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌شمالی، عباس توکلیان روز شنبه اظهار کرد: با گشت مشترک یگان حفاظت میراث فرهنگی اسفراین و نیروی انتظامی در منطقه یک دستگاه فلزیاب دست‌ساز و سه نفر در این رابط دستگیر شدند.

وی افزود: متهمان این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند و اکنون مراتب از طریق یگان حفاظت میراث فرهنگی خراسان شمالی در حال پیگیری است.

توکلیان یادآور شد: برابر قانون ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ، استفاده از هرگونه فلزیاب و ورود آن به کشور، بدون اخذ مجوز از میراث‌ فرهنگی ممنوع بوده و برای آن مجازات تعیین شده است.

رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اسفراین خاطرنشان کرد: چنانچه دستگاه فلزیاب در حفاری غیرمجاز به‌ قصد کشف اموال فرهنگی - تاریخی مورداستفاده قرار گیرد، علاوه بر ضبط دستگاه به نفع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، به یک تا سه سال حبس مجازات مقرر در ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شود.

به گزارش ایرنا، تعداد آثار ثبت شده استان در فهرست آثار ملی ۶۲۱ اثر تاریخی، طبیعی و ناملموس است که از مجموع آثار ثبت شده در فهرست ملی کشور ۵۰۹ اثر تاریخی، ۴۲ اثر طبیعی، ۷۰ اثر ناملوس و تعداد ۱۱ اثر نیز ثبت جهانی شده است.

این استان با دارا بودن یک میلیون نفر جمعیت دارای ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲۴ منطقه نمونه ملی و استانی و هشت روستای هدف گردشگری مقصدی بکر برای طبیعت دوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ و آیین‌های اقوام مختلف است.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha