۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۵۶
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85570148
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نگاه تحلیلگران صهیونیست به مذاکرات آتش‌بس و پاسخ انتقام جویانه ایران

تهران- ایرنا- دور جدید مذاکرات برای دستیابی به آتش بس و مبادله اسیران بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس و ترس تل آویو از پاسخ انتقام جویانه ایران و حزب الله لبنان به اقدامات تروریستی اخیر این رژیم در تهران و بیروت همچنان ذهن تحلیلگران صهیونیست را به خود مشغول کرده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، روزنامه رای الیوم در گزارشی نوشت: واشنگتن، تل آویو و همدستان عربی آنها که آشکارا و پنهان نقش میانجیگری برای به سرانجام رساندن مذاکرات دستیابی به توافق آتش بس و مبادله اسیران بین اشغالگران و جنبش حماس ایفا می کنند به دنبال وانمود کردن این موضوع هستند که دستیابی به این توافق به شکل خیلی جدی بر واکنش تهران و حزب الله به ترورهای اسرائیلی موثر است و حتی می تواند آن را به تعویق بیندازد یا اصلا به طور کلی آن را لغو کند.

این روزنامه افزود: از دیدگاه تحلیلگران رژیم صهیونیستی از جمله «عاموس هارئیل» کارشناس امور نظامی رسانه صهیونیستی «هاآرتص»، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم در تلاش است با ترفندهایی در زمینه مذاکرات برای دستیابی به توافق آتش بس در نوار غزه و تبادل اسیران مانور بدهد. نتانیاهو از یک سو با فشارهای آمریکا برای انجام توافق و از سوی دیگر، با تهدیدات احزاب فاشیست کابینه خود برای خروج از کابینه و منحل کردن آن روبرو است.

این تحلیلگر صهیونیست به هاآرتص با ادعای اینکه "فشارهای آمریکا به نتانیاهو برای انجام توافق بی سابقه است"، افزود: واشنگتن می داند که شکست توافق مبادله اسیران بین تل آویو و حماس به منزله برافروخته شدن جنگ منطقه ای گسترده با مشارکت ایران و حزب الله است.

رای الیوم نوشت: این درحالی است که محافل امنیتی مطلع در تل آویو به روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» گفتند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و حزب الله تصمیم به حمله انتقام جویانه علیه رژیم اسرائیل دارند اما عجله ای برای اجرای آن ندارند.

این محافل امنیتی رژیم صهیونیستی افزودند که علت این عدم تعجیل، عوامل راهبردی است که تهران و حزب الله را به تاخیر در حمله احتمالی سوق می دهد.

«رون بن یشای» تحلیلگر یدیعوت آحارنوت گفت: ملاحظات تاکتیکی نیز در تاخیر واکنش ایران و حزب الله سهیم است.

این تحلیلگر صهیونیست با ادعای اینکه "ارتش اسرائیل توان یکسره حمله در لبنان با سرعت و به شکست کشاندن حمله انتقام جویانه حزب الله را دارد" افزود: اما مشکل در زمینه ایران است که فرسنگ ها فاصله دارد و اوضاع در این زمینه دشوار است.

به گزارش ایرنا، اضطراب و آشفتگی روانی رژیم اسرائیل از پاسخ حتمی ایران و مقاومت اسلامی لبنان به ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و شهید فواد شکر از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان روز به روز افزایش می‌یابد.

رسانه‌های صهیونیستی اعتراف کرده‌اند که بعد از ترور شهید هنیه نوعی انتظار همراه با ترس و وحشت صهیونیست‌ها را در برگرفته است و آنها هر لحظه منتظر پاسخ به این عملیات ترور هستند.

بر اساس این گزارش، سرویس‌های اطلاعات رژیم صهیونیستی هم تلاش می‌کنند تا با کمک متحدان خود نوع، هدف و زمان انجام حمله را به دست آورند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha