مظلومیت غزه در آثار کاریکاتوریست اردبیلی

اردبیل - ایرنا - کاریکاتوریست اردبیلی با خلق ۳۱ اثر کاریکاتور با موضوع غزه و جنایات رژیم صهیونیستی، فریاد مظلومیت شهدای فلسطین، اقتدار مقاومت و حمایت ایران قوی از آن و انفعال جهان اسلام در مقابل وحشیگری صهیونیست‌ها را به تصویر کشیده است.

به گزارش ایرنا، کاریکاتور از جمله هنرهایی است که به لحاظ مایه ور شدن از طراحی و طنز، شاید بهتر و بیشتر از برخی رشته‌های هنری دیگر بر روی نقاط و نکات حساس جامعه انگشت می‌گذارد و آن را برجسته می‌کند.

در هنر کاریکاتور، بزرگنمایی فقط برای نقد و اصلاح معایب و معضلات بکار نمی آید بلکه ناله و آه هم از آن بلند می‌شود و کاریکاتوریست، به تناسب نگاه به جامعه بشری، ظلم و مظلومیت را عریان‌تر به تصویر می‌کشد و فریاد می‌زند.

فیروز اسوار از کاریکاتوریست‌های اردبیلی، روز شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز اردبیل ۳۱ اثر خود را با موضوع غزه و اسرائیل خون آشام به نمایش گذاشت و گفت: این آثار در نمایشگاه دفاع مقدس که از ۳۱ شهریور ماه در اردبیل دایر خواهد شد، در معرض بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

وی مضامین کاریکاتورهای خود را شجاعت، پایداری و مقاومت، خشونت صهیونیست کودک کش، در تیررس بودن نتانیاهو، حذف نقشه اسرائیل در موج خون شهدای غزه، ایران قوی، اقتدار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بمباران بیمارستان و به خاک و خون کشیده شدن بیماران در غزه برشمرد.

مظلومیت غزه در آثار کاریکاتوریست اردبیلی

وی ادامه داد: زیتون روئیده از کلاه آهنی شهید، طفل و عروسک زیر بمباران، پای چوبه دار برده شدن نتانیاهو، ممنوعیت خبرنگاران از بیان صریح فجایع غزه، پشتیبانی آمریکا و رژیم اسرائیل از داعش، در قلب مسلمانان بودن بیت المقدس، پرنده به زنجیر کشیده شده و اسرائیل و آمریکا به عنوان به سر اژدهای خون‌اشام در این آثار به تصویر کشیده شده است و بیان این حقایق با هر هنری، چشم و دل مردم را متوجه عمق فاجعه می‌کند.

این کاریکاتوریست اردبیلی گفت: اینکه مسئولان می‌گویند" غزه مسئله اصلی جهان اسلام است" امروزه با زبان و ابزار هنر نیز بیان می‌شود و من نیز کوشیده ام در کنار هنرمندان سایر رشته‌های هنری، با کاریکاتورهای خودم سهم کوچکی در التیام آلام مظلومان غزه داشته باشم.

اسوار که از سال ۱۳۷۰ در این عرصه فعال است، گفت: بیشتر سوژه‌های اجتماعی، سیاسی، ورزشی و هنری کار می‌کنم و آثارم علاوه بر فضای مجازی، در نشریات استان بارها منعکس شده است و در تبریز در سال ۸۱ با موضوعات سیاسی، فرهنگی و هنری نمایشگاه اختصاصی دایر کرده بودم و در سال ۷۶ با یک کاریکاتوریست دیگر در ارومیه و در سال ۸۸ در تهران به اتفاق برخی هنرمندان، نمایشگاه گروهی برگزار کردیم.

مظلومیت غزه در آثار کاریکاتوریست اردبیلی

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المیادین، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه روز چهارشنبه ۲۴ مرداد اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۲ مورد کشتار در نوار غزه شد که در نتیجه آن ۳۶ نفر شهید و ۵۴ نفر دیگر مجروح شدند.

با احتساب این شهدا، تعداد شهدای نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به ۳۹هزار و ۹۶۵ نفر و تعداد مجروحان به ۹۲هزار و ۲۹۴نفر رسید.

این خبر در حالی منتشر می شود که سازمان پزشکان بدون مرز به تازگی در بیانیه ای درباره وضعیت فاجعه بار بیمارستان های نوار غزه هشدار داد و اعلام کرد که بیمارستان های این منطقه فاقد ابتدایی ترین امکانات هستند و در نتیجه تداوم این وضعیت، هر ثانیه تعداد بیشتری از مردم جان خود را از دست می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha