ذخیره آب جزایر پارک ملی دریاچه ارومیه در بهترین وضعیت یک دهه اخیر قرار دارد

ارومیه- ایرنا- مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: ذخیره آب جزایر دریاچه ارومیه با اقدامات انجام شده و احداث منابع جدید در بهترین وضعیت یک دهه اخیر قرار دارد.

به گزارش ایرنا سعید شهند روز شنبه در بازدید از جزایر دریاچه ارومیه اظهار کرد: احداث آبشخور جدید، لایروبی چشمه ها ، مرمت و بهسازی آب انبارها ، قنات ها و ایجاد سطوح آبگیر طبیعی در جزایر از جمله اقداماتی است که در راستای تامین حداکثری آب شرب حیات وحش ساکن در جزایر انجام شده است که این اقدامات طی یک دهه اخیر در نوع خود بی نظیر است.

وی با اشاره به تعمیر و بهسازی آب انبار جزیره اسپیر پس از یک دهه ، افزود: این آب انبار که به دلیل مشکلات زیرساختی توانایی نگهداری آب بسیار کمی را داشت ، بهار سال جاری مورد تعمیر و مرمت قرار گرفت.

وی اضافه کرد: اکنون بیش از ۳۰ هزار لیتر آب در آب انبار جزیره اسپیر ذخیره شده است که این‌ مقدار تا ۹۰ هزار لیتر هم خواهد رسید که این اقدام، امنیت زیستی حیات وحش ساکن در این جزیره را تامین می کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ادامه داد : در راستای تسهیل تردد همکاران و محیطبانان به جزایر پارک ملی دریاچه ارومیه ، لوازم و ادوات ضروری مورد نیاز ناوگان حمل و نقل موتوری نیز خریداری شده و در اختیار قرار گرفته است تا شاهد افزایش بهره وری کاری و افزایش ضریب حفاظت از این زیستگاه های مهم باشیم.

به گزارش ایرنا، پارک ملی دریاچه ارومیه دارای ۱۰۲ جزیره است که چهار جزیره بزرگ آن شامل جزایر کبودان ، اشک ، اسپیر و آرزو زیستگاه گونه های ارزشمندی نظیر قوچ و میش ارمنی و گوزن زرد ایرانی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha