معافیت مشمولان غیرغایب بالای ۳۵ سال/جزئیات اولین آزمون استخدامی معلولان

تهران-ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیست وهفتم مرداد به ممنوعیت فروش بلیت‌های چارتری در ایام اربعین،نظارت پلیس بر زائران خارجی اربعین،جزئیات اولین آزمون استخدامی معلولان، توصیه‌های پیاده‌روی اربعین برای بیماران مبتلا به دیابت،معافیت مشمولان غیرغایب بالای ۳۵ سال، ویژگی‌های کودک هوشمند،گسترش همکاری‌های حوزه سلامت با کشورهای عضو شانگهای و آخرین فرصت برای سنجش نوآموزان جا مانده پرداخته است.

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

اعطای تسهیلات با اولویت طرح‌های فناورانه و نوآورانه با موضوع پسماند

 مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست اعلام کرد: این صندوق آمادگی دارد با هدف مدیریت صحیح پسماندهای صنعتی نسبت به اعطای تسهیلات اقدام کند.

 علی عبدی زاده در نامه‌ای از مدیران کل حفاظت محیط زیست استان‌ها خواست، ضمن اطلاع‌رسانی لازم به متقاضیان اجرای طرح‌های با موضوع پسماند، حداکثر تا یک‌ ماه آینده نسبت به معرفی طرح‌های فناورانه و نوآورانه این حوزه در استان خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: اولویت اعطای تسهیلات با طرح‌های فناورانه و نوآورانه حوزه پسماند خواهد بود، طرح‌های پیشنهادی باید همراه با گزارش توجیهی فنی، مالی، اقتصادی و محیط زیستی باشد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

توصیه‌های پلیس پیشگیری به زائران اربعین حسینی/اشیا قیمتی را به همراه نبرید

رئیس پلیس پیشگیری فراجا از زائران اربعین خواست از به همراه داشتن اشیاء قیمتی و غیرضروری تا پارک خودروها در توقفگاه‌های غیرمطمئن خودداری کنند.

سردار علی مویدی خرم آبادی با اشاره به اوج گرفتن مراسم بزرگ الهی و معنوی راهپیمایی اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) افزود: حرکت جمعیت میلیونی از عاشقان و دوستداران آن امام همام با پای پیاده تا کربلای معلی بیانگر علاقمندی مردم ایران و جهان به پیروی از اهل بیت (ع) در آزادی خواهی و مقابله با ظلم و جور استکبار جهانی به شیوه امام حسین (ع) در میدان جهاد و نبرد با کفار است.

فرمانده قرارگاه ابوذر اربعین فراجا با اشاره به اینکه کارکنان پلیس پیشگیری و سایر کارکنان مجموعه انتظامی کشور حسین‌وار و بدون احساس خستگی در حال خدمت رسانی به زوار اربعین هستند گفت: عمل به توصیه های پلیس، سفر معنوی و پیاده روی زیارتی مطمئن و ایمن را برای زوار گرامی تامین می کند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

همکاری‌های حوزه سلامت با کشورهای عضو شانگهای گسترش می‌یابد

معاون اداره کل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر ضرورت شناخت و بهره مندی از ظرفیت عضویت کشورمان در پیمان شانگهای در راستای ارتقای همکاری‌های بین المللی تاکید کرد.

محمد امیرخانی در چهارمین نشست هماهنگی و هم اندیشی کارگروه ویژه همکاری با گروه بریکس و سازمان همکاری شانگهای با حضور هماهنگ کننده ملی جمهوری اسلامی ایران در این نشست ضمن قدردانی از پیگیریهای مجدانه وزارت امور خارجه در زمینه حضور موثر بخش سلامت جمهوری اسلامی ایران در سازوکار شانگهای، بر ضرورت شناخت و بهره مندی از ظرفیت عضویت کشورمان در پیمان شانگهای در راستای ارتقای همکاری های بین المللی تاکید کرد.

وی با اشاره به ضرورت هدف گذاری به منظور افزایش سهم کشورمان از بازار سلامت کشورهای عضو شانگهای گفت: در تلاش هستیم تا با دریافت ایده‌ها و پروژه‌های مختلف در حوزه مبادلات دارو و تجهیزات پزشکی، همکاری‌های نظام آموزش پزشکی و جذب دانشجو، همکاری‌های نظام درمانی و جذب بیمار از حوزه شانگهای، همکاری‌های حوزه تحقیقات و فناوری و سایر حیطه‌های حوزه سلامت، شاهد ایفای نقش موثری در این بستر باشیم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

معافیت مشمولان غیرغایب بالای ۳۵ سال/جزئیات اولین آزمون استخدامی معلولان

پیاده‌روی اربعین برای بیماران مبتلا به دیابت/زائران به نکات بهداشتی توجه کنند

دیابت یکی از بیماری‌های مزمن شایع در کشور است که در حدود ۱۰ درصد جمعیت کشور را درگیر کرده است، فرد دیابتی که قصد پیاده‌روی در مراسم اربعین را دارد، لازم است که چند هفته قبل از رفتن به مراسم قند خون خود رابه خوبی کنترل کند، تا علاوه بر کاهش خطر عوارض دیابت، بتواند با آرامش بیشتری به این سفر زیارتی برود و سلامت معنوی خود را تضمین کند.

سفر اربعین با پای پیاده از نجف تا کربلا، مانند هر سفری نیست. سختی‌ها و زیبایی‌های خاص خودش را دارد و در سفری مانند پیاده روی اربعین که سه روز باید از غذای موکب‌های بین راه تغذیه کنید و در هر جایی که سایه‌بانی پیدا کردید استراحت کنید، توجه به نکات بهداشتی و تغذیه ای ضروری است.

زائران اربعین حسینی باید از مصرف میوه و سبزیجات ضدعفونی نشده و آب‌های بسته بندی نشده یا نجوشیده خودداری کنند و اگر مبتلا به بیماری دیابت هستند حتما زخم‌های احتمالی ایجاد شده بر اثر پیاده‌روی‌های طولانی مدت را در پاهای خود جدی بگیرند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

معافیت مشمولان غیرغایب بالای ۳۵ سال/جزئیات اولین آزمون استخدامی معلولان

گرمای هوا حیات‌وحش را به ارتفاعات می‌کشاند/مراقب کوهستان‌ها باشیم

گرمای هوا نه فقط زندگی انسان‌ها بلکه حیات‌وحش را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد به طوری که موجب کوچ آنها به ارتفاعات بالاتر از زیستگاه اصلی آنها می‌شود، اما مساله این است که کوچ آنها تا چه ارتفاعی می‌تواند ادامه داشته باشد و هم اینکه کوهستان‌ها توان پذیرش چه تعداد از گونه‌ها را دارد.

گرمای هوا بیداد می کند، نه فقط در کشور ما بلکه در نقاط مختلف دنیا دمای زمین تا حد زیادی بالا رفته به طوری که در برخی مناطق غیر قابل تحمل شده است، البته کارشناسان سالها پیش هشدار داده بودند که زمین در حال گرم شدن است و میانگین دما طی ۵۰ سال گذشته مدام رو به افزایش است، در این مدت میانگین دمای زمین ۰.۷ درجه سانتیگراد افزایش داشته و پیش بینی می‌شود تا سال ۲۱۰۰ میلادی دمای زمین بین ۱.۸ تا ۴ درجه سانتیگراد بالاتر رود، اگر این اتفاق بیفتد دیگر زمین جای مناسبی برای زندگی کردن نخواهد بود و هر آنچه در آن است تحت تاثیر گرمای بیش از حد قرار خواهد گرفت؛ بر این اساس معاهده آب و هوایی پاریس در سال ۲۰۱۵ شکل گرفت و قرار شد کشورها در مقابل گرمتر شدن زمین اقدامات پیشگیرانه ای انجام دهند.

در این نشست تاکید شده بود که اگر به همین روال پیش رویم، توسعه به صورت افسارگسیخته ادامه یابد و به دنبال آن دمای زمین گرم و گرمتر شود تعداد زیادی از گونه های گیاهی و جانوری، یخ های قطبی، بخش زیادی از جنگل ها و دشت ها و حجم زیادی از منابع آبی خود را در سال های نه چندان دور از دست خواهیم داد که در این شرایط زندگی بر روی کره زمین سخت و سخت تر خواهد شد، به هر حال نشست پاریس با حضور نمایندگان ۱۹۵ کشور برگزار شد، یکی از محورهای مهم این پیمان، محدود کردن میزان افزایش متوسط دمای جو زمین به کمتر از ۲ درجه سانتیگراد و به طور عمده تلاش برای حفظ دما در سطح ۱.۵ درجه سانتیگراد تا پایان این قرن است، در غیر این‌ صورت متوسط دمای جو زمین، در مقایسه با دوران پیش از صنعتی شدن به بیش از سه درجه سانتیگراد خواهد رسید و این روند تغییر اقلیم را با سرعت رقم خواهد زد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

معافیت مشمولان غیرغایب بالای ۳۵ سال/جزئیات اولین آزمون استخدامی معلولان

ویژگی‌های یک کودک هوشمند چیست؟

در کارگاه آموزشی «تربیت کودک هوشمند» که با حضور جمعی از خبرنگاران و کارمندان خبرگزاری جمهوری اسلامی در سالن کنفرانس این خبرگزاری برگزار شد ویژگی‌های یک کودک باهوش؛ کنجکاوی، تفکر انتقادی، خلاقیت، تمرکز، توجه، علاقه به مطالعه، مهارت اجتماعی، احساسات قوی، دایره واژگان وسیع و استقلال ذکر شد.

در ابتدای جلسه، سمیرا میرزایی مدرس این کارگاه گفت: هوش یا IQ به فرآیندی شناختی گفته می‌شود که فرد از طریق توانایی‌های شناختی به تجزیه و تحلیل اطلاعات دست می‌زند تا به یک نتیجه منطقی برسد. در واقع هوش شامل یادگیری، تفکر، حل مساله، تصمیم‌گیری، حافظه، توجه و زبان است.

عضو هیات علمی دانشگاه ویژگی‌های یک کودک باهوش را کنجکاوی، تفکر انتقادی، خلاقیت، تمرکز، توجه، علاقه به مطالعه، مهارت اجتماعی، احساسات قوی، دایره واژگان وسیع و استقلال دانست و گفت: هوش تا سن ۱۵ سالگی رشد می‌کند. ضمن این که هوش ارثی است و قدرت رشد را ندارد ولی استعداد قابلیت پرورش را دارد و گستره‌ای وسیع‌تر از هوش را در برمی‌گیرد.

این روانشناس دلایل اهمیت پرورش استعداد را چنین ذکر کرد: شناسایی نقاط قوت و ضعف کودک، افزایش کیفیت زندگی، رشد و پیشرفت جامعه، افزایش اعتماد به نفس، انتخاب مسیر شغلی مناسب، رشد فردی و حرفه ای، خلاقیت و نوآوری در شغل، افزایش احساس کارآمدی و افزایش رضایت شغلی.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

معافیت مشمولان غیرغایب بالای ۳۵ سال/جزئیات اولین آزمون استخدامی معلولان

آبله میمونی کشنده نیست

جمعی از متخصصان بهداشتی با اشاره به شیوع بیماری آبله میمونی در اروپا و اینکه هنوز در ایران شایع نشده، بر این باورند: این بیماری کشنده نبوده و ضرورتی بر واکسیناسیون عمومی نیست.

آبله میمونی «Monkeypox» نام بیماری است که این روزها صحبت‌های زیادی درباره آن می‌شود. عامل این بیماری ویروسی کمیاب است با علائمی چون نشانه‌های آنفلوانزا خود را بروز می‌دهد. این بیماری بثورات پوستی ایجاد می‌کند و در صورت و بدن گسترش می‌یابد. با توجه به شیوع ناگهانی کرونا و مشکلاتی که ایجاد کرده، در حال حاضر مردم دنیا نگران شیوع آبله میمونی نیز هستند.

اکنون سازمان جهانی بهداشت برای دومین بار در دو سال گذشته به دلیل شیوع بیماری «آبله میمونی» وضعیت اضطراری بهداشت عمومی بین‌المللی اعلام کرد.

تدروس ادهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در این زمینه گفت:کمیته امور اضطراری سازمان امروز تشکیل جلسه داد و به من توصیه کرد که وضعیت این بیماری مایه نگرانی بین‌المللی و مصداق وضعیت اضطراری بهداشت عمومی است. من این توصیه را پذیرفتم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

معافیت مشمولان غیرغایب بالای ۳۵ سال/جزئیات اولین آزمون استخدامی معلولان

موافقت رئیس قوه قضاییه با بهره‌مندی محکومان واجد شرایط از ارفاقات قانونی

رئیس قوه قضاییه با تاکید مؤکد بر ضرورت اتقان آرای قضایی، گفت: کاملاً موافق اِعمال ارفاقات قانونی، تخفیف مجازات، مرخصی، آزادی مشروط و مجازات جایگزین حبس در قبال محکومان و زندانیان واجد شرایط هستم.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در دیدار جمعی از قضات و کارکنان دادگستری تهران با تبیین و تشریح عمده دلایل شکل گیری مجتمع های قضایی تخصصی، اظهار داشت: مجتمع قضایی تخصصی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در دادگستری تهران، طی چند سال فعالیت خود قطعاً در باب گلوگاه‌ها و بسترهای فسادزا به جمع‌بندی‌هایی نائل شده است و به برخی از تدابیر پیشگیرانه مرتبط با فساد اقتصادی، اشراف و وقوف پیدا کرده است؛ از اینرو ضروری است این تدابیر پیشگیرانه شناسایی شود و بانک اطلاعاتی در رابطه با آنها شکل گیرد.

محسنی اژه ای ادامه داد: برای نمونه در باب تخلفات و مفاسدی که منشاء شکل‌گیری آنها بانک‌ها، گمرکات، تعهدات ارزی، رمزارزها و غیره هستند، باید تدابیر و تمهیدات پیشگیرانه‌ مرتبط، شناسایی و تجمیع شوند تا این تدابیر و تمهیدات، الگوی رفتاری و عملی سایر مراجع قضایی رسیدگی‌کننده به این تخلفات و جرایم قرار گیرند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

معافیت مشمولان غیرغایب بالای ۳۵ سال/جزئیات اولین آزمون استخدامی معلولان

زمینه آزادی ۲ زندانی جرایم غیرعمد در بدرقه زائران اربعین فراهم شد

نیکوکاری که برای بدرقه زائران اربعین به میدان آزادی رفته بود، با واریز یکصد میلیون تومان به حساب ستاد دیه استان تهران، موجبات آزادی ۲ زندانی نیازمند جرایم غیرعمد را فراهم کرد.

به گزارش ایرنا از ستاد مردمی دیه استان تهران، همزمان با مراسم بدرقه زائران اربعین که در میدان آزادی و آخرین شب مراسم محرم شهر برگزار شد، نیکوکاری که امسال نتوانسته بود در راهپیمایی زیارت امام حسین(ع) شرکت کند، بیکصد میلیون تومان به حساب این ستاد واریز کرد.

وی هدف از این کار انسان‌دوستانه را پیروی از سیره امام حسین(ع) دانست و گفت: خداوند به من توفیق عنایت کرد که طی سال‌های گذشته نیز در مراسم گلریزان بدهی یکی دو نفر از زندانیان نیازمند را پرداخت کرده‌ام و واقعاً قدم گذاشتن در این راه جز لطف خدا و ائمه نیست.

این نیکوکار که نخواست نامش اعلام شود، ادامه داد: امسال که به دلایلی امکان شرکت در راهپیمایی اربعین و زیارت را نداشتم، تصمیم گرفتم مبلغی به حساب ستاد دیه واریز کنم و امیدوار هستم با این کار دل کودکان چشم انتظار دو زندانی شاد شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

معافیت مشمولان غیرغایب بالای ۳۵ سال/جزئیات اولین آزمون استخدامی معلولان

آخرین فرصت برای سنجش نوآموزان جا مانده ۱۵ شهریور است

سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آخرین فرصت برای سنجش نوآموزان جامانده روز پنجشنبه ۱۵ شهریور است.

حجت اله الماسی در این باره اظهار کرد: بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از نوآموزان که امسال وارد پایه اول ابتدایی می شوند در مراکز سنجش و مداخله رشدی تربیتی کشور سنجش شده اند گزارش های استان ها حاکی از آن است که کمتر از ۳۰ هزار نفر به دلایل نامعلوم مراجعه نکرده اند بنابراین به جهت جلوگیری از اختلال در سایر فرایندهای ثبت نام و کلاس بندی مدارس حداکثر تا ۱۵ شهریور فرصت دارند که به مراکز سنجش مراجعه کنند.

بر این اساس، والدینی که تاکنون موفق به نوبت گیری نشده اند می‌توانند در مهلت مجدد ثبت نام وارد سامانه سنجش سلامت دانش آموزان شده و پس از تکمیل مدارک ثبت نام اقدام به نوبت گیری برای آزمون کنند. نوآموزان ایرانی و همچنین اتباع می‌توانند تا دو مرتبه در آزمون طرح سنجش سلامت شرکت کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

معافیت مشمولان غیرغایب بالای ۳۵ سال/جزئیات اولین آزمون استخدامی معلولان

مشمولان غیرغایب بالای ۳۵ سال و دارای حداقل دو فرزند معاف می‌شوند

سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مشمولان غیرغایب بالای ۳۵ سال سن و دارای دو فرزند از تاریخ یکم شهریور ۱۴۰۳ می‌توانند برای معافیت سربازی از طریق دفاتر پلیس+۱۰ اقدام کنند.

سازمان وظیفه عمومی فراجا روز شنبه ۲۷ مرداد در اطلاعیه‌ای تاکید کرد: به استناد تبصره یک بند «ط» ماده ۱۰۲ قانون برنامه هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران و در راستای سیاست‌های کلی جمعیت، مشمولان غیرغایب بالای ۳۵ سال سن و دارای حداقل دو فرزند از خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند.

بر اساس اعلام سازمان وظیفه عمومی فراجا، مشمولانی که از ابتدای سال ۱۴۰۳ در شمول این قانون قرارگرفته اند، به شرط نداشتن غیبت و رسیدن به سن ۳۵ سال تمام و دارا بودن حداقل ۲ فرزند، می‌توانند از یکم شهریور ۱۴۰۳ با به همراه داشتن مدارک لازم از قبیل اصل و تصویر صفحات شناسنامه و کارت ملی خود، همسر و فرزندان و آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی اشتغال به تحصیل به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) مراجعه و درخواست معافیت مربوطه را ثبت کنند تا پس از بررسی مدارک و احراز شرایط از معافیت بهره‌مند شوند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

معافیت مشمولان غیرغایب بالای ۳۵ سال/جزئیات اولین آزمون استخدامی معلولان

معرفی‌شدگان مرحله اول اولین آزمون استخدامی اختصاصی معلولان بخوانند

داوطلبان معرفی شده برای مرحله بررسی مدارک در اولین آزمون استخدامی اختصاصی معلولان موظف هستند جهت ارائه و بررسی مدارک خود از امروز -۲۷ مرداد- لغایت ۲۰ شهریور امسال -۱۴۰۳- از ساعت ۷ لغایت ۱۲ با همراه داشتن مدارک ذیل شخصا به آدرس اداره کل بهزیستی استان محل پذیرش مراجعه کرده و پس از تحویل آنها، رسید دریافت کنند.

همچنین آن دسته از داوطلبانی که محل استخدام خود را خبرگزاری ایرنا انتخاب کرده اند، جهت ارائه و بررسی مدارک خود از تاریخ مذکور از ساعت ۱۰ لغایت ۱۴ با به همراه داشتن مدارک ذیل شخصا به آدرس تهران، خیابان ولی عصر – مقابل دوراهی سید جمال الدین اسد آبادی شماره ۱۹۴۳ - سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی مراجعه کرده و پس از تحویل آنها، رسید دریافت کنند.

داوطلبان باید توجه داشته باشند که عدم مراجعه داوطلب در مهلت مقرر اعلام شده، به منزله انصراف از سایر مراحل استخدامی تلقی می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

معافیت مشمولان غیرغایب بالای ۳۵ سال/جزئیات اولین آزمون استخدامی معلولان

ممنوعیت فروش بلیت‌های چارتری در ایام اربعین/مسدودسازی سایت‌های متخلف

دادستان تهران با تاکید بر ممنوعیت فروش بلیت‌های چارتری در ایام اربعین، گفت: تاکنون ۱۰ سایت که مبادرت به عرضه بلیت به بالاتر از نرخ مصوب داشتند به مرجع قضایی معرفی شدند که با آنها قانونی برخورد می‌شود.

علی صالحی در جلسه خادمان زوار ابا عبدالله(ع) با محوریت بررسی قیمت فروش بلیت هواپیما در ایام اربعین اظهار داشت: دادستانی تهران در راستای صیانت از حقوق عامه و نظارت بر نرخ مصوب فروش بلیت هواپیما در ایام اربعین، نسبت به تشکیل جلسات با مسئولان مربوطه همچنین بازدید و نظارت‌های میدانی مستمر از فرودگاه‌های تهران، اقدام کرده است.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی، تقاضای زائران از طریق سفرهای هوایی افزایش یافته که این عامل باعث شده است تا قیمت در برخی سایت‌ها که عمدتا فاقد مجوز هستند، بالاتر از نرخ مصوب عرضه شود؛ از اینرو با نظارت کامل بر این سایت‌ها و از طریق رصد فضای مجازی مراکز عرضه غیرمجاز شناسایی و فورا نسبت به مسدودسازی آنها اقدام می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

معافیت مشمولان غیرغایب بالای ۳۵ سال/جزئیات اولین آزمون استخدامی معلولان

حمایت صاحب‌نظران آموزشی از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

معرفی علیرضا کاظمی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت چهاردهم به مجلس شورای اسلامی حمایت کارشناسان، جامعه معلمان و مسئولان حوزه آموزش و پرورش را به دنبال داشت که معتقد بودند حضور یک فرد با سابقه معلمی در راس این وزارتخانه می‌تواند راه را برای حل مشکلات مزمن نظام آموزش عمومی کشور هموار نماید.

رئیس‌جمهور صبح روز یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ فهرست وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم برای اخذ رای اعتماد را به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد که از این میان علیرضا کاظمی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش اعلام شد.

وی در چند روز گذشته با حضور در کمیسیون های مختلف مجلس برنامه های خود را برای نمایندگان تشریح کرده است و روز شنبه - ۲۷ مرداد - نخستین وزیری است که باید در صحن علنی مجلس از برنامه ها و عملکرد کاری خود در پیشگاه مردم و نمایندگان دفاع نماید و به ابهامات پاسخ گوید.

کاظمی ۵۹ ساله متولد شهر مشهد و تحصیلکرده حوزه و دانشگاه است که عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان بوده و یکی از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی حوزه آموزش و پرورش به شمار می رود که بیشتر به دلیل فعالیت‌هایش در حوزه آموزش و پرورش شناخته می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

معافیت مشمولان غیرغایب بالای ۳۵ سال/جزئیات اولین آزمون استخدامی معلولان

نظارت کامل پلیس بر زائران خارجی اربعین

رئیس پلیس مواد مخدر فراجا تاکید کرد: پلیس علاوه بر مرزهای غربی در مرزهای شرقی کشور نیز برای جلوگیری از ورود مواد مخدر همزمان با ورود زائران خارجی اربعین، رصد و نظارت کامل دارد.

سردار ایرج کاکاوند در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی ایرنا در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال ورود مخدر از طریق زائران خارجی اربعین، اظهار داشت: خوشبختانه نظارت‌ها در مرزهای شرقی که عمده مواد مخدر از این محل وارد می‌شود، بیشتر شده است.

وی بر رصد کامل اطلاعاتی و بازرسی زائران خارجی در مرزهای شرقی تاکید کرد و افزود: همانند مرزهای غربی، در مرزهای شرقی نیز به تجهیزات چهره زنی و کشف مواد مخدر مانند سگ‌های موادیاب مستقر شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

معافیت مشمولان غیرغایب بالای ۳۵ سال/جزئیات اولین آزمون استخدامی معلولان

حمایت شورای عالی نظام پرستاری از ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت

شورای عالی نظام پرستاری با صدور بیانیه‌ای از دکتر محمدرضا ظفرقندی به عنوان وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حمایت کرد.

در متن این بیانیه آمده است: شورای عالی سازمان نظام پرستاری جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از جامعه پرستاری کشور، ضمن اعلام حمایت قاطع از دکتر محمدرضا ظفرقندی به عنوان وزیر پیشنهادی بهداشت درمان و آموزش پزشکی، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار دارد با در نظر گرفتن وضعیت بحرانی نظام سلامت کشور و مشکلات روزافزون آن با رأی اعتماد به ایشان که به واسطه سوابق خدمتی و مسئولیتی مثبت خود در حوزه های مختلف نظام سلامت اشراف کاملی به مسائل و مشکلات این حوزه دارند فرصت خدمتگذاری به مردم و کارکنان نظام سلامت را برای وی فراهم کنند.

بی شک ویژگی‌های برجسته شخصیتی و حرفه‌ای دکتر ظفرقندی از جمله داشتن تخصص، تعهد، صداقت، پاکدستی، اخلاق مداری، شجاعت و همچنین روحیه مطالبه گری به خاطر سابقه چندین ساله کار صنفی می تواند ضامن موفقیت ایشان در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی باشد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

معافیت مشمولان غیرغایب بالای ۳۵ سال/جزئیات اولین آزمون استخدامی معلولان

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha