تردد زائران اربعین در مرز مهران از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر عبور کرد

ایلام - ایرنا - معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه تردد از مرز بین‌المللی مهران از ابتدای ماه صفر تا کنون به بیش از یک میلیون و ۱۱۱ هزار نفر افزایش یافته است، گفت: تردد در این مرز روان است.

" محمدسبحان حسنی" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه در حال حاضر تردد از مرز مهران روان است، گفت: در شبانه روز گذشته بیش از ۲۴۱ هزار نفر از پایانه مرزی شهید حاج قاسم سلیمانی مرز مهران تردد کرده‌اند.

وی افزود: از این میزان تردد ۱۷۳ هزار نفر از مرز مهران خارج شده و ۶۸ هزار نفر نیز از طریق این مرز به کشور وارد شده‌اند.

وی با بیان اینکه تمام امکانات و ظرفیت‌های دستگاه های اجرایی و خدمات‌رسان عضور ستاد اربعین استان برای خدمات رسانی به زوار پای کار هستند، ابراز کرد: هیچ گونه مشکلی در تردد زوار از این مرز وجود ندارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با مرزبانی کشور عراق در هنگام افزایش حجم تردد زوار، تعداد گیت‌های خروجی و همچنین دروازه‌های ورود و خروج زوار در مرز مهران افزایش می‌یابد و همین امر نیز موجب جلوگیری از ازدحام جمعیت در این مرز می‌شود.

به گزارش ایرنا، مرز مهران اصلی‌ترین کانون تردد زوار اربعین حسینی و عتبات عالیات در طول سال است و اربعین سال گذشته بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار زائر از این گذرگاه تردد کردند.

استان ایلام دارای بیش از یک هزار فضای آموزشی و مدرسه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha