۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۵
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85570234
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ژنراتور واحد سوم نیروگاه کرخه وارد مدار تولید شد

۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۵
کد خبر: 85570234
ژنراتور واحد سوم نیروگاه کرخه وارد مدار تولید شد

دزفول-ایرنا- مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه گفت: ژنراتور واحد سوم این نیروگاه با تلاش شبانه‌روزی نیروها در کمترین زمان ممکن تعمیر شد و در مدار تولید قرار گرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان، محمدرضا یزدانی‌پور روز شنبه بیان کرد: پس از حادثه در سیم پیچ‌های ژنراتور و آسیب دیدن شین‌های استاتور و یک قطب روتور، این واحد از مدار تولید خارج شد.

وی افزود: باتوجه به ضرورت تامین انرژی برق در روزهای گرم تابستان، انجام عملیات بازسازی ژنراتور این واحد در اسرع وقت در دستور کار قرار گرفت و رفع نواقص واحد سوم نیروگاه با تکیه بر دانش و تخصص فنی واحدهای تعمیرات و دفتر فنی و بهره برداری نیروگاه آغاز شد.

مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه ادامه داد: بازسازی ژنراتور واحد سوم این نیروگاه با تلاش شبانه‌روزی همکاران در چهار روز با موفقیت انجام شد.

ژنراتور واحد سوم نیروگاه کرخه وارد مدار تولید شد

یزدانی‌پور، رفع نقص ژنراتور واحدها را یکی از مهمترین و پیچیده‌ترین کارهای اساسی در بخش تعمیرات و نظارت فنی نیروگاه‌های برق آبی دانست و گفت: واحد سوم نیروگاه کرخه پس از بازسازی و انجام تست‌های اولیه الکتریکی تحت بار با توان نامی تولید، در اختیار شبکه سراسری برق قرار گرفت و با این افتخار برگ زرین دیگری به کارنامه درخشان شرکت تولید بهره برداری سد و نیروگاه کرخه سازمان آب و برق خوزستان افزود شد.

به گزارش ایرنا سد کرخه یکی از بزرگ‌ترین سدهای خاکی دنیا و بزرگ‌ترین سد خاکی در خاورمیانه است که بر روی رودخانه کرخه در بخش الوار گرمسیری اندیمشک و در ۲۲ کیلومتری شمال غربی این شهرستان در خوزستان ساخته شده است.

کرخه با تاجی به طول بیش از سه کیلومتر و ارتفاع ۱۲۷ متر از لحاظ حجم بدنه، بزرگ‌ترین سد تاریخ ایران است و با حجم مخزنی به میزان حدود هفت میلیارد مترمکعب، بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی ایران را پدیدآورده است.

عملیات اجرایی این سد در سال ۱۳۷۰ آغاز شد و در سال ۱۳۸۰ به پایان رسید؛ ظرفیت تولید برق نیروگاه برق آبی این سد ۴۰۰ مگاوات است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha