۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۶
کد خبر: 85570294
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انعکاس خاموشی‌های ناگهانی در روزنامه‌های فارس

۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۶
کد خبر: 85570294
انعکاس خاموشی‌های ناگهانی در روزنامه‌های فارس

شیراز - ایرنا - با ورق زدن روزنامه‌های امروز فارس (۲۷ مرداد)، به یادداشت، گزارش یا مقاله‌هایی با موضوعی مشترک برمی‌خوریم‌ که دغدغه مردم و همانا خاموشی‌های اخیر فارس است که بدون انتشار برنامه ‌زمان‌بندی آغاز شده و گلایه‌های بسیاری را به دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این مطالب یا در صفحه نخست روزنامه‌ها جای گرفته، یا ستونی را به خود اختصاص داده و یا در لابه‌لای صفحه‌های میانی در قالب گزارشی مفصل به چشم می‌خورد.

" کلافه از خاموشی‌های روزانه شیراز" تیتر صفحه اول روزنامه افسانه است، خبر جنوب با تیتر "چالش قطعی مداوم برق و زیاندهی واحدهای تولیدی فارس" به این مساله پرداخته و سبحان ستونی را با تیتر "بی‌خبر" به خاموشی‌های اخیر شیراز و البته دیگر شهرستان‌های فارس اختصاص داده است.

نگاهی به گزارش خبری افسانه

افسانه در بازنشر گزارشی خبری با عنوان "کلافه از خاموشی‌های روزانه شیراز" که اقتباسی از یکی از خبرگزاری‌ها است؛ نوشته: قطعی ناگهانی برق بدون اینکه مردم در جریان این اتفاق قرار گرفته باشند، علاوه بر اینکه زندگی شهروندان را مختل می‌کند، باعث می‌شود شرکت‌های خصوصی با خسارت‌های سنگین ناشی از سوختن سرور مواجه شوند.

در این گزارش به نقل از شهروند شیرازی ساکن شهرک گلستان آمده است: در طول شبانه روز ۲ بار و به مدت ۲ ساعت برق نداریم، آب قطع می‌شود و آنتن‌دهی موبایل‌ها هم ضعیف است. دیگری با گلایه گفته است: ساعت کاری اداره‌ها را تغییر دادند تا خانه‌ها برق داشته باشند، اما در اوج گرما، برق منازل قطع می‌شود.

در گزارش خبری امروز افسانه، به گلایه‌های واحدهای تولیدی نیز پرداخته شده است، و مدیرعامل یکی از این شرکت‌ها گرفته: در جریان قرار ندادن مردم و عدم اطلاع‌رسانی دستگاه‌های مربوط باعث شده تا در سردرگمی قرار بگیریم، قطعی برق باعث سوختن سرورهای شرکت ما شده و یک میلیارد تومان ضرر دیده‌ایم.

این گزارش حاوی سخنان نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز هست؛ جعفر قادری گفته: مشکل برق در دولت‌های یازدهم و دوازدهم با شیب تندی همراه بود اما در دولت سیزدهم، این روند کمی کاهش پیدا کرد؛ با وجود اینکه در دولت سیزدهم کمی میزان تولید برق افزایش یافت اما به حدی نبود که بتواند مشکل کمبود و کسری برق را حل کند.

او از سیاست‌های اشتباه در قیمت گذاری برق نیز انتقاد کرده که واحدهای تولیدی را زیان‌ده کرده است.

قادری گفته: متاسفانه قطعی برق علاوه بر ایجاد مشکل برای مردم چالش‌های بزرگی نیز برای واحدهای صنعتی و کارخانه‌های استان ایجاد کرده است.

یادداشت "بی خبر" سبحان درباره خاموشی‌های فارس

روزنامه سبحان فارس نیز در مطلبی با عنوان "بی خبر" که در ستون "دریچه" جای گرفته، به خاموشی‌های بی‌برنامه این روزهای فارس و شیراز پرداخته است.

در این یادداشت که به قلم نجمه قنبری منتشر شده، آمده است: تحمل داغی هوا با قطع بی خبر و بدون اطلاع قبلی برق سخت‌تر شده است، واضح است علاوه بر تحمل گرمای بی سابقه، ‌آسیب به دستگاه های برقی، ضرر و زیان کسبه و مشاغل و تولیدی‌ها و اختلال در روند خدمت رسانی مراکز خدماتی از خسارت های قطع نامنظم برق است که اقشار مختلف مردم را کلافه و سرگردان کرده است.

در بخش دیگری از این مطلب بیان شده: از چهارشنبه هفته گذشته تاکنون شاهد تشدید بحران خاموشی در استان فارس هستیم و این قطعی بدون اعلام قبلی رخ می‌دهد و اقشار مختلف مردم در ارتباط با خبرنگاران، ضمن گلایه از بی‌نظمی و بی‌برنامگی در قطع برق، می‌گویند اگر قرار است قطعی برق داشته باشیم، چرا مسئولان شرکت توزیع برق، قبل از آن جدول قطع را در اختبار شهروندان قرار نمی‌دهد.

چالش‌های قطعی مداوم برق در خبر جنوب

خبر جنوب نیز در گزارشی خبری که با اقتباسی از گزارش منتشر شده در خبرگزاری‌ها است، تلاش کرده تا این مساله را که دغدغه مردم و تولیدی‌های فارس در روزهای اخیر شده منعکس کند.

این روزنامه، عنوان " چالش قطعی مداوم برق و زیاندهی واحدهای تولیدی فارس" را برای این گزارش خبری انتخاب کرده و در آن گلایه‌های سه شهروند شیرازی ۲ واحد تولیدی از قطعی برق، بویژه از نوع بی‌برنامه آن را را به عنوان نمونه منتشر کرده است.

گلایه‌ها از خاموشی‌های یک یا ۲ ساعته برق از چهارشنبه گذشته تا کنون، موضع گزارش‌ها و مطالب خبرگزاری‌ها نیز قرار گرفته و ایرنا نیز در گزارشی با عنوان " قطعی‌های مکرر برق در شیراز ؛گلایه شهروندان از خاموشی‌های بی‌برنامه" به این مساله پرداخت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha