مرکز پایش راهداری در پایانه مسافربری امام رضا(ع) مشهد راه اندازی شد

مشهد-ایرنا- معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: مرکز پایش راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای به منظور رصد بهتر عبور و مرور و مدیریت ناوگان مسافربری و جابه‌جایی زائـران بارگاه منور رضوی به ‌ویژه در ایام پایانی ماه صفر در پایانه مسافربری امام رضا(ع) مشهد راه اندازی شد.

"کاظم قلاسی" روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف از راه اندازی این مرکز، بهره گیری از همه ظرفیت‌های سامانه‌های حمل و نقل هوشمند برای رصد و پایش لحظه‌ای ناوگان و مدیریت به هنگام عرضه و تقاضاست.

وی ادامه داد: همچنین در این مرکز به کمک سامانه‌های پلاک خوان، عرضه و تقاضای ناوگان مسافربری مدیریت شده است و از طریق سامانه‌های نظارت تصویری، ترددشماری و مدیریت ناوگان راهداری، گلوگاه‌های ترافیک شناسایی شده تا در جهت تسهیل تردد زائران در تمامی مسیرهای منتهی به مشهد اقدامات به موقع صورت پذیرد.

معاون فنی و راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: هم اکنون در راه‌های خراسان رضوی ۵۴ دوربین نظارت تصویری، ۱۳۷ سامانه ثبت تخلفات سرعت، ۱۳۶ تردد شمار و ۱۲ تابلو پیام متغیر (V.M.S) فعال است.

به گزارش ایرنا، بیش از هشت هزار راننده ناوگان مسافربری با حدود ۶ هزار و ۱۰۰ دستگاه ناوگان مسافربری در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha