بارندگی در آذربایجان‌غربی تا یکشنبه آینده ادامه دارد

ارومیه- ایرنا- رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: بارش های رگباری که از هفته گذشته در استان شروع شده، تا روز یکشنبه در نواحی شمالی و مرکزی ادامه خواهد داشت.

مهدی صابری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق بررسی های انجام شده و نقشه های هواشناسی با توجه به تقویت و تداوم فعالیت موج بارشی تا روز یکشنبه شرایط برای رخداد افزایش ابر در ساعات بعد از ظهر و رگبار باران، رعد و برق و وزش باد گاهی شدید در نیمه شمالی و تا حدودی مرکز استان همچنان مساعد است.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بارشهای پراکنده ای در نیمه شمالی آذربایجان غربی رخ داد که می توان به بارندگی ۳.۲ میلی‌متری در شهر خوی و بین ۰.۲ تا ۱.۲ میلی متری در شهرهای چالدران، ماکو و منطقه پل میانگذر دریاچه ارومیه اشاره کرد.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی ادامه داد: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در نقاط یاد شده وجود دارد و به همین منظور برای کاهش میزان خسارت های احتمالی هشدار زردی طی هفته گذشته صادر شد.

صابری از شهروندان خواست تا در مسیر سیلاب ها و رودخانه ها اتراق و یا تردد نداشته باشند و از حضور در مناطق مرتفع به علت وقوع رعد و برق پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه از شدت گرمای مرکز استان در ۲ روز گذشته کاسته شده، اظهار کرد: کاهش تدریجی چهار تا ۶ درجه ای دما از روز گذشته در همه نقاط استان آغاز شده است.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان چالدران با دمای مثبت ۱۳ درجه سانتی گراد خنک ترین و شهرستان بوکان با دمای مثبت ۳۷ درجه سانتی گراد گرم ترین نقاط استان بودند.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی استانی کوهستانی است که ییلاقات آن در شمال استان در تابستان همواره شاهد بارندگی های پراکنده هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha