ژاپن، کره جنوبی و آمریکا بار دیگر در کمپ دیوید نشست سه جانبه برگزار می‌کنند

تهران – ایرنا – رهبران سه کشور ژاپن، کره جنوبی و آمریکا قرار است به دنبال نشست سال گذشته کمپ دیوید، بار دیگر با حضور در این مکان نسبت به نگرانی‌های مشترک و همکاری‌های آینده نشستی سه جانبه برگزار و بیانیه‌ای مشترک صادر کنند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، یک مقام دفتر رئیس جمهوری کره جنوبی گفت که رهبران کشورهای ژاپن، کره جنوبی و آمریکا قرار است روز یکشنبه در نشست سه جانبه در کمپ دیوید ایالت مریلند آمریکا، بیانیه ای مشترک منتشر کنند.

بنابراین گزارش، در نشست سه جانبه‌ای که ماه اوت سال گذشته در کمپ دیوید با حضور «یون سوک یول» رئیس جمهوری کره جنوبی، «فومیو کشیدا» نخست وزیر ژاپن و جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، با هدف تقویت و تحکیم همکاری برگزار شد، رهبران سه کشور به توافق های مهمی دست یافتند.

یونهاپ در ادامه افزود: انتظار می رود بیانیه مشترکی که قرار است روز یکشنبه (۲۸ امردادماه ۱۴۰۳) منتشر شود، تاکیدی بر بزرگداشت نخستین سالگرد این پیمان و یافتن و بررسی راه های حفظ و تثبیت این همکاری سه جانبه باشد.

این گزارش می افزاید: این نشست درحالی در کمپ دیوید برگزار و پیرو آن بیانیه سه جانبه مشترکی اعلام شود که کشیدا کناره گیری از سمت نخست وزیری ژاپن را اعلام کرده و بایدن نیز از عرصه کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا کناره گیری کرده است.

یک مقام ارشد دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی که خواست نامش فاش نشود در مورد این نشست و بیاینه مشترک سه جانبه به یونهاپ گفت: ما در صدد تهیه بیانیه مشترکی هستیم که هدف از تاسیس چارچوب همکاری کمپ دیوید، دستاوردهای سال گذشته و نگرانی های مشترک برای همکاری های آینده را بیان کرده و بر آن تاکید داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha