۷۰ درصد زائران عتبات عالیات از شهر فرودگاهی اعزام می‌شوند/تاخیر ۱۳ دقیقه‌ای پروازها

تهران- ایرنا- مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: مطابق برنامه‌ریزی انجام شده امسال نزدیک به ۷۰ درصد زائران امام حسین (ع) و عتبات عالیات از شهر فرودگاهی امام خمینی اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، "سعید چلندری" امروز (شنبه) در آیین آغاز پروازهای اربعین در ترمینال "سلام" فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) افزود: سال گذشته ۸۲ زائران عتبات و همچنین حدود ۳۵ درصد زائران خانه خدا از ترمینال سلام اعزام شدند.
وی یادآور شد: این ترمینال با مساحت ۵۴ هزار متر مربع برای خدمتگزاری به زائران آماده سازی شده است.
چلندری همچنین از فعال شدن سایر فرودگاه‌ها در کشور برای اعزام به عتبات خبر داد و گفت: در شهر فرودگاهی امام خمینی ۲۵ موکب توسط پلیس، سپاه و بسیج فرودگاه و شرکت‌های هواپیمایی تدارک دیده شده است، به طوری که با برپایی "عمود صفر" زائران از لحظه حضور زائران در فرودگاه مورد میزبانی قرار می گیرند.
مدیرعامل شهر فرودگاهی امام همچنین خاطرنشان کرد: فضایی به وسعت پارک ۱۷ هزار دستگاه خودرو پیش بینی شده که به صورت ۱۰۰ رایگان از ۲۲ مرداد لغایت نهم شهریور ماه میزبان خودروهای زائران خواهد بود.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام در ادامه بیان‌داشت: تاکنون یک هزار و ۱۸۰ پرواز برنامه‌ای و ۱۰۰ پرواز فوق العاده به ما اعلام شده و پیش بینی می‌کنیم که سه‌هزار و ۲۰۰ پرواز تا تاریخ ۱۲ شهریور برای زائران انجام شود.
وی بیان داشت: گرمای هوا در تهران و نجف سبب شده تا شاهد کاهش تعداد مسافران باشیم و هر هواپیما با ۱۰ تا ۱۲ مسافر کمتر پرواز کند، اما این مساله مربوط به طول روز به ویژه ساعت هشت تا ۱۶ است و از ساعت ۱۶ به بعد که هوا خنک‌تر می‌شود این محدودیت‌ها وجود ندارد.
چلندری تاکید کرد: گرمای هوا به حدی نیست که روی پروازها تاثیری داشته باشد و اکنون میانگین تاخیرها به حدود ۱۳ دقیقه رسیده که تاخیر عملیاتی و ناشی از ترافیک در فرودگاه نجف است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: همچنین تا امروز کنسلی پرواز نداشته‌ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha