رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران: زائران مدت اقامت خود در کربلا را مدیریت کنند

ساری- ایرنا- رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات مازندران با تاکید بر اینکه زائران مدت اقامت خود در کربلا را مدیریت کنند، گفت: زائران تلاش کنند حداکثر بیش از ۲ یا سه روز در کربلای معلی اقامت نکنند.

مرتضی عبادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مواکب مازندرانی که بعضا فعالیت خود را از هفته گذشته آغاز کرده بودند از تاریخ ۲۵ مرداد با حداکثر ظرفیت خود میزبان زائران هستند.

وی افزود: در مواکب مازندرانی فعال در عراق علاوه بر خدمات اسکان و تغذیه، برنامه‌های متنوع فرهنگی و خدماتی پیش‌بینی شده و خادمان تلاش خواهند کرد تا زائران دغدغه‌ای جز زیارت نداشته باشند.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات مازندران بیان کرد: گذرنامه تنها مدرک مورد نیاز برای سفر به عراق است بنابرین زائران از همراه دیگر مدارک ار جمله دفترچه بیمه که هیچ کاربردی در عراق ندارند خودداری کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران: زائران مدت اقامت خود در کربلا را مدیریت کنند

عبادی تصریح کرد. مفقود شدن گذرنامه در سفر از جمله مشکلات احتمالی است که زائران باید در حفظ تنها مدرک معتبر خود کوشا باشند و ضمنا تصویری از گذرنامه در گوشی یا کاغذی همراه داشته باشند تا در صورت مغقود شد گذرنامه در شناخت هویت شما به کنسولگری‌ها کمک کند.

وی اظهار کرد: زائران درصورت مفقود شدن گذرنامه تحت هیچ شرائطی بدون دریافت برگ ترددسرکنسولگری به مرز مراجعه نکنند، بلکه با حفظ خونسردی به کنسولگری ایران مراجعه و نسبت به برگ تردد اقدام و سپس به مرز مراجعه کنند.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات مازندران یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در بغداد، نجف، کربلا، بصره، سلیمانیه و اربیل دارای کنسولی است که به جز سلیمانیه و اربیل بقیه نمایندگی‌ها در ایام اربعین به‌طور شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند از سوی دیگر شماره ۱۲۸ برای ارتباط با کنسولکری تعیین شد.

عبادی با اعلام اینکه اکثریت مازندرانی‌ها مرز مهران و خسروی را انتخاب می‌کنند، افزود: برای دست‌یابی به مرز از کرمانشاه و ایلام به‌عنوان دروازه مقاومت و کربلا عبور خواهد شد، زائران در ۱۵ کیلومتری کرمانشاه به اسلام آباد وارد حوزه عملیات مرصاد، جنگ با منافقین خواهند شد که این حوزه تا مهران ادامه دارد بنابراین از زائران گرامی انتظار می‌رود شهدا و امام شهدا و شهدای خدمت و سلامت و امنیت به‌ویژه شهدای ترور را در ثواب خود شریک کنند.

عبادی بیان کرد: زائران با توجه به ترافیک مرزی در مهران می‌توانند مرز بین‌المللی خسروی در استان کرمانشاه را جایگزین دیگر مرزها قرار دهند.

وی اظهار کرد: با توجه به رایزنی رئیس ستاد اربعین کشور امکان سفر با گذرنامه دارای اعتبار کمتر از ۶ ماه نیز میسر شد بنابرین زائران نسبت به مدت اعتبار گذرنامه مشروط بر این‌که حداقل یک ماه اعتبار داشته‌باشد، نگران نباشند البته سفر به عراق با اعتبار گذرنامه کمتر از ۶ ماه تنها در ایام اربعین امکانپذیر است.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات مازندران گفت: برابر سنوات گذشته تمامی مواکب عراقی جمع‌آوری و مواکب ایرانی به‌جز مواکب مستقر در شهر سامرا، نجف و کربلا نیز حداکثر یک تا دو روز پس از اربعین جمع‌آوری می‌شود بنابرین زائران پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران: زائران مدت اقامت خود در کربلا را مدیریت کنند

عبادی ادامه داد: علاوه بر این کرایه در عراق رایگان نیست بنابرین همراه داشتن دینار عراقی برای زمان نیاز به‌ویژه برای پرداخت کرایه یک ضرورت است.

وی با تاکید بر اینکه زائران مدت اقامت خود در کربلا را مدیریت کنند، خاطرنشان کرد: زائران تلاش کنند حداکثر بیش از دو یا سه روز در کربلای معلی اقامت نکنند.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات مازندران یادآور شد: اربعینی‌ها در طول راهپیمایی مواکب عراقی که میزبانان اصلی راهپیمایی اربعین هستند را مورد توجه قرار دهند و از آنها تشکر کنند و در صورت امکان هدایایی برای کودکان عراقی فعال در مواکب تهیه و اهدا کنند ضمن این که با بارگیری برنامه کربلای‌معلی از سایت مازندعتبات به آدرس https://mazandatabat.ir نسبت به اسامی و آدرس مواکب مازندرانی مستقر در عراق آگاهی یابند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha