نهادهای نظامی اسرائیل به سران تل‌آویو هشدار دادند/ وقوع تنش منطقه‌ای با شکست مذاکرات

تهران- ایرنا- رسانه های رژیم صهیونیستی با اشاره به هشدار نهادهای امنیتی و نظامی این رژیم به سران تل‌آویو اعلام کردند که شکست دور جدید مذاکرات آتش بس درباره غزه و تبادل اسیران باعث وقوع تنش منطقه ای خواهد شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما» رسانه های رژیم صهیونیستی در گزارش های خود با انتقاد از عملکرد «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفتند: نهادهای امنیتی و نظامی هشدار داده اند که شکست مذاکرات (با مقاومت فلسطین) ممکن است به یک هرج و مرج و تنش نظامی منطقه ای منجر شود.

این رسانه ها افزودند: اسرائیل اکنون برسر یک دوراهی راهبردی قرار دارد که خطر بی توجهی به زندگی اسیران صهیونیست را نیز باید در کنار خطر احتمال وقوع یک تنش نظامی منطقه ای مد نظر قرار دهد.

در همین پیوند، «یائیر لاپید» نخست‌وزیر سابق و رئیس جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با انتقاد از رویکرد وزیران کابینه نتانیاهو گفت: تندروهای کابینه به دنبال گسترش جنگ به کل منطقه هستند.

لاپید در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام کنست (پارلمان) در سرزمین های اشغالی شد و گفت: "این افراد (اعضای کابینه نتانیاهو)، توان اداره اسرائیل را ندارند".

به گزارش ایرنا، با گذشت بیش از ۹ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه، کشته شده اند.

مخالفت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان های این رژیم را سلب کرده است و شماری از اسرای صهیونیست بر اثر بمباران وحشیانه مناطق مختلف نوار غزه توسط رژیم تل آویو کشته شده اند. این امر باعث اعتراض گسترده خانواده های این اسرا در سرزمین های اشغالی شده است. در حالی که آنها خواستار توافق با حماس برای آزادی اسرای صهیونیست هستند، بنیامین نتانیاهو که از محاکمه به اتهام فساد پس از پایان جنگ اطمینان دارد بر سر هرگونه توافقی در این باره مانع تراشی می کند.

آخرین دور مذاکرات درباره دستیابی به آتش بس در نوار غزه و مبادله اسیران بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس روز پنجشنبه و جمعه در دوحه قطر از سرگرفته شد اما جنبش حماس تاکید کرد که در آن شرکت نمی کند زیرا بدنبال بحث درباره طرح های پیشنهادی جدید نیست و بر اجرایی شدن طرح پیشین مورد توافق در دور گذشته مذاکرات تاکید دارد. درحالی که رسانه های رژیم صهیونیستی و برخی مقامات آمریکایی از پیشرفت در دور جدید مذاکرات در دوحه سخن گفتند، منابع جنبش حماس با رد این ادعا گفتند که مذاکرات نتیجه ای در بر نداشته است. جنبش حماس بر لزوم فشار بر کابینه نتانیاهو برای تن دادن به طرح مورد توافق قبلی تاکید دارد. با این حال، قرار است دور دیگری از مذاکرات هفته آینده در قاهره برگزار شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha