مشکل کم‌آبی حدود ۱۱ هزار نفر در جغتای خراسان رضوی برطرف شد

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: کمبود آب ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر از ساکنان شهر و ۶ روستای شهرستان جغتای در غرب استان برطرف شد.

حسین امامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی بروز مشکل آب در «مجتمع پنج روستایی فریمانه» با هفت هزار نفر جمعیت زیر پوشش، چاه دستی روستای "حطیطه" به عمق ۹ متر و با آبدهی سه لیتر بر ثانیه، که چند سال پیش حفر شده بود، وارد مدار بهره‌برداری شد.

وی اضافه کرد: این طرح شامل لایروبی، تعویض الکتروپمپ، رفع انسداد خط انتقال و تعویض شیرآلات چاه است که با هزینه یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال وارد چرخه مصرف شرب شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی ادامه داد: مشکل آب‌رسانی سه هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت شهر «ریواده» و روستای «فیض‌آباد» جغتای نیز با تعویض و توسعه هزار و ۳۰۰ متر شبکه فرسوده رفع شد.

امامی افزود: هزار و ۱۰۰ متر از این میزان مربوط به روستای فیض آباد است که با مشارکت دهیاری و شورای اسلامی روستا با هزینه کرد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تعویض و بهسازی شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی اضافه کرد: ۲۰۰ متر از شبکه داخلی شهر ریواده نیز با هزینه ۲۵۰ میلیون ریال و مشارکت شهرداری شهر ریواده نوسازی شد.

امامی ادامه داد: مجموع شبکه های تعویضی و بهسازی شده شهرستان جغتای از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۳۰۰ متر بوده است که با هزار و ۷۵۰ میلیون ریال اعتبار اجرا شده است.

وی گفت: تعویض شبکه فرسوده مناطق شهری و روستایی شهرستان در قالب طرح های مشارکتی از اهداف امور آب جغتای است و در صورت مشارکت شوراها، دهیاران، شهرداری ها و مردم، شبکه های فرسوده آب به منظور بهبود وضعیت آب‌رسانی و حل مشکل مشترکان تعویض می شود.

۶ شهرستان سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در حوزه عملکرد امور آب ناحیه سبزوار قرار دارند که ۱۸ درصد کل منابع آبی خراسان رضوی را در خود دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha