۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۲۷
کد خبر: 85570563
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجوز فعالیت ۹ شهرک صنعتی غیردولتی در استان اردبیل صادر شد 

اردبیل-ایرنا-مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از صدور مجوز فعالیت ۹ شهرک صنعتی غیردولتی با هدف حمایت از فعالان بخش خصوصی خبر داد.

هاشم علایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هدف از ایجاد شهرک‌های غیردولتی، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه طرح‌های تولیدی است که در راستای مشارکت مردم در تولید و اشتغال و تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون، صدور مجوز پروانه تاسیس و بهره‌برداری شهرک‌های غیردولتی برعهده شرکت شهرک‌های صنعتی است، گفت: طی سال‌های اخیر در استان اردبیل، برای ۹ شهرک غیردولتی با مساحت ۲۳۶ هکتار مجوز پروانه تاسیس صادر شده که این آمار در مقایسه با میانگین کشوری از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردار است و می‌توان گفت استان اردبیل جزو استان‌های پیشرو در احداث این نوع شهرک‌هاست.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان اردبیل ادامه داد: از میان پروانه‌های تاسیس، برای ۲ شهرک غیردولتی پروانه بهره‌برداری صادر شده و مابقی شهرک‌ها نیز در حال اجرای زیرساخت‌های تولیدی هستند.

علایی همچنین از حمایت قاطع مسئولان در احداث شهرک‌های خصوصی خبر داد و افزود: احداث این نوع شهرک‌ها دارای الزاماتی است که در صورت دارا بودن شرایط لازم، صدور مجوز پروانه تاسیس برای سرمایه‌گذاران صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرک‌های غیردولتی از مزایای یکسانی در مقایسه با شهرک‌های دولتی برخوردار است، افزود: این شهرک‌ها دارای معافیت مالیاتی هفت تا ۱۳ ساله بوده و مدیریت آن کاملاً در اختیار بخش خصوصی و خود سرمایه گذار است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: در این استان ۲۰ شهرک و نواحی صنعتی وجود دارد که در حال حاضر امکان واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران در ۱۶ شهرک و ناحیه صنعتی فراهم شده است.

علایی اظهار کرد: علاوه بر بسترسازی سرمایه‌گذاری در ۱۶ شهرک و نواحی صنعتی، چهار ناحیه صنعتی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هم آماده‌سازی شده که با تکمیل آن شاهد رونق تولید و اشتغال در این نواحی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه توسعه و تملک شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید در دستور کار قرار دارد، افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی به عنوان یک سازمان توسعه‌ای، با اجرای طرح‌های عمرانی متعدد و تملک اراضی مورد نیاز، تلاش کرده تا زمین مورد نیاز سرمایه‌گذاران را تامین کند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان اردبیل ادامه داد: تاکنون در شهرک‌های صنعتی استان، بیش از یک هزار و ۵۰۰ قرارداد حق بهره‌برداری زمین با متقاضیان و سرمایه‌گذاران منعقد شده که ۷۰۰ واحد تولیدی با اشتغال ۱۳ هزار نفر موفق به اخذ پروانه بهره‌برداری از سازمان‌ها و دستگاه‌های ذی‌صلاح شده‌اند.

استان اردبیل دارای ۲۰ شهرک و نواحی صنعتی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha