۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۳۰
کد خبر: 85570581
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی کرمانشاه: هوای گرم تا پایان هفته ادامه دارد

کرمانشاه - ایرنا - رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: با تداوم استقرار سامانه گرم جنب حاره در جو منطقه گرما تا اواخر هفته جاری در استان کرمانشاه تداوم خواهد داشت.

سعید قاسمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، سامانه گرم جنب حاره همچنان تا پایان هفته، جو منطقه را تحت تاثیر خواهد داشت.

وی افزود: بر همین اساس پیش‌بینی می شود؛ هوای گرم حاکم در جو استان، در غالب نقاط با تغییراتی مختصر ادامه داشته باشد.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کرمانشاه یادآور شد: شایان ذکر است؛ طی این مدت، در بعضی ساعات رشد ابر و وزش باد که بخصوص در ساعاتی از روزهای یکشنبه و دوشنبه با گردوخاک محلی نیز همراه می گردد؛ از دیگر پیامدهای شرایط جوی حاکم در جو استان خواهند بود.

قاسمی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته ماهیدشت با کمینه ۱۳ و قصر شیرین با بیشینه ۴۷ درجه سانتی گراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان کرمانشاه بودند.

وی افزود: همچنین طی شبانه روز گذشته دمای هوای شهر کرمانشاه بین ۱۸ تا ۴۰ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر در سطح استان ۱۲ ایستگاه سینوپتیک، یک ایستگاه فرودگاهی و جوبالا، ۱۲ ایستگاه خودکار، یک ایستگاه تحقیقات کشاورزی، ۹۲ ایستگاه باران سنجی، چهار ایستگاه اقلیم شناسی، یک ایستگاه رادار هواشناسی، ۱۶ ایستگاه تبخیر سنجی و ۱۰ تشعشع سنجی دیجیتال در حال فعالیت است.

استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت در ۲ هزار و ۵۹۰ روستا و ۳۴ شهر دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha