پیشنهاد پلیس به موتورسازان: «جی پی اس» نصب کنید/ دستگیری ۵ دلال ارز در تهران

تهران بزرگ - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه یکی از گزینه‌های اجرای طرح ۱۰ یا همان انضباط بخشی و ساماندهی تردد موتورسواران در شهر، کنترل موتورسیکلت سواران از طریق سامانه‌های برخط (آنلاین) بوده است، پیشنهاد داد که موتورسازان تولیدات خود را به «جی پی اس» مجهز کنند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ فیروز کشیر روز شنبه در این خصوص گفت: گاهی برخی از شرکت‌های تولید کننده موتورسیکلت، اقدامات خوبی در ازای خرید یک دستگاه موتورسیکلت مانند اهدای کلاه کاسکت رایگان به موتورسواران و یا اینکه تعویض رایگان روغن در چند سرویس انجام می‌دهند که اینجا روی سخن ما با تولیدکنندگان موتورسیکلت است؛ اینکه بتوانند این موتورسیکلت‌های تولیدی را به صورت برخط (آنلاین) تحویل دهند، یعنی اینکه هر موتورسیکلت دارای جی پی اس خاص خود شود و آن را در نقشه‌های جی پی اس بارگذاری کنند.

وی ادامه داد: در شهر تهران حدود چهار و نیم میلیون موتورسوار تردد می‌کند و سوال اینجاست که با چه ابزاری می‌شود آنها را کنترل کرد و آیا پلیس نیروی کنترل دارد؟ بهترین راه حل این است که شرکت‌های سازنده و وارد کننده موتورسیکلت و حتی مونتاژگرها پای کار بیایند و در تولید موتورسیکلت خود از جی پی اس و سامانه برخط که در طرح ۱۰ نیز به کارایی آن اشاره شده است، استفاده کنند.

سرهنگ کشیر افزود: با این اقدام پلیس می‌تواند در مرکز کنترل ترافیک هوشمند به ترددها و نحوه رفتار ترافیکی هر یک از آنان نظارت داشته باشد؛ مانند اینکه الان در قرارگاه کنترل سرعت پلیس با راننده خاطی تماس گرفته و تاریخ و ساعت و محور تخلف و سرعت غیر مجاز وی را گوشزد کرده و توقیف خودرو را باتوجه به دستور قضایی که صادر شده به راننده متخلف اعلام می‌کند.

وی اضافه کرد: اکنون این موضوع برای موتورسواران اتفاق نمی‌افتد و موتورسوار متخلف صراحتا از پیاده رو تردد و به راحتی و بدون هیچ گونه احساس خطر از چراغ قرمز عبور می‌کنند، برخی از آنان از کلاه ایمنی استفاده نکرده و حتی تک چرخ و حرکات نمایشی انجام می‌دهند، برخی بار حجیم جابجا می‌کنند و برخی دیگر نیز تعدادی ترک نشین را غیر متعارف حمل می‌کنند.

سرهنگ کشیر ادامه داد: پلیس باید این چهار و نیم میلیون موتورسوار را کنترل کند به همین خاطر ارگان‌های دیگر باید به کمک پلیس بیایند و دست در دست هم بحث ترددهای غیر مجازی که انجام می‌شود را به صورت برخط سامان ببخشیم.

توقیف اتوبوس مسافربری به جرم حمل ۳۶ کیلوگرم تریاک

همچنین رییس پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از دستگیری یک قاچاقچی سابقه دار موادمخدر خبر داد و گفت: این متهم با یکدستگاه اتوبوس بین شهری مبادرت به قاچاق موادمخدر می‌کرد.

سرهنگ حسین باباپور افزود: در راستای مبارزه قاطع و همه جانبه علیه قاچاقچیان و سوداگران مرگ، ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب با استفاده از همه زیرساخت‌های اطلاعاتی و توان نیروی انسانی موفق به شناسایی قاچاقچی سابقه دار مواد مخدر از استان‌های جنوبی کشور به مقصد تهران شدند لذا با توجه به حساسیت موضوع مراتب به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته و با اقدامات شبانه روزی قاچاقچی مذکور شناسایی شد.

پیشنهاد پلیس به موتورسازان: «جی پی اس» نصب کنید/ دستگیری ۵ دلال ارز در تهران

وی ادامه داد: در بررسی‌های اطلاعاتی مشخص شد فرد مذکور با استفاده از شگردهای جاسازی، (جاسازی محموله‌های مواد مخدر در اتوبوس‌های بین شهری)، اعمال مجرمانه خود را جامه عمل می‌پوشاند و در این راستا وی با یک دستگاه اتوبوس و تعبیه یک جاسازی حرفه‌ای قصد انتقال محموله سنگین مواد مخدر به تهران را دارد لذا با رصد و پایش فعالیت متهم، مسیر حرکتش معلوم و شمارش معکوس برای بازداشت او آغاز شد.

سرهنگ باباپور افزود: به دنبال این موضوع ماموران در قالب چند تیم متشکل از ماموران مجرب و با انگیزه پس از توجیه و ابلاغ آموزش‌های لازم به محورهای مواصلاتی عزیمت و پس از ساعت‌ها کنترل نامحسوس خودروهای عبوری، نهایتا خودرو موصوف را در اتوبان قم به تهران شناسایی و تحت رصد اطلاعاتی مامورین پلیس قرار گرفت که پس از اطمینان از وجود محموله مواد مخدر و هماهنگی با مقام محترم قضایی با رعایت همه جوانب امر خودرو متوقف و بلافاصله متهم دستگیر شد.

وی اظهار کرد: در این زمینه با استفاده از شگردهای پلیسی و در بازرسی دقیق تر و تخصصی، ۳۶ کیلوگرم تریاک که در خودرو جاسازی شده بود، کشف شد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب ادامه داد: متهم یاد شده پس از دستگیری به پلیس مبارزه با موادمخدر منتقل و پس از انجام تحقیقات پایانی و باز جویی‌های تکمیلی برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شد.

وی همچنین از دستگیری ۲ سوداگر مرگ در شرق پایتخت خبر داد و گفت: در این عملیات از متهمان که از قاچاقچیان حرفه‌ای و سابقه دار پایتخت بودند ۷۵ کیلوگرم مواد روانگردان کشف شد.

پیشنهاد پلیس به موتورسازان: «جی پی اس» نصب کنید/ دستگیری ۵ دلال ارز در تهران

کشف ۲۰ میلیاردی ارزهای خارجی

از سوی دیگر رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ نیز از دستگیری پنج دلال ارزی که تحت پوشش یک شرکت خصوصی به خرید و فروش ارز می پرداختند، خبر داد.

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری در این خصوص گفت: با انجام اقدامات فنی و پلیسی ماموران این پلیس موفق به شناسایی یک شرکت خصوصی در محدوده خیابان توحید شدند که خرید و فروش ارزهای غیر مجاز می‌کرد.

وی عنوان کرد: تحقیقات پلیسی نشان از این داشت مدیر عامل این شرکت یک زن است که با همکاری چهار نفر از اعضای شرکت اقدام به خرید و فروش غیر مجاز ارز به صورت کلان می‌کند.

این مقام انتظامی به دستگیر متهمان با هماهنگی های قضایی اشاره و ابراز کرد: در بررسی های دقیقتر از محل شرکت ۳۵ هزار و ۴۵۰ دلار آمریکا، ۸۶۵ هزار دینار عراق، سه هزار و ۲۰۰ لیر ترکیه، سه هزار و ۸۵۰ یورو به ارزش ۲۰ میلیارد ریال کشف شد.

پیشنهاد پلیس به موتورسازان: «جی پی اس» نصب کنید/ دستگیری ۵ دلال ارز در تهران

رینگ‌های قاچاق در توقیف پلیس

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ همچنین از کشف ۴۳۱ عدد رینگ خارجی قاچاق به ارزش ۶۰ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ افشاری گفت: در اجرای طرح های مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اولویت سرکشی از انبارها، تیم عملیات اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت موفق به کشف یک انبار کالا حاوی تعداد فراوانی رینگ‌های خارجی شدند.

وی اضافه کرد: با تحقیقات تکمیلی هویت مالک انبار شناسایی و مشخص شد که رینگ‌ها دپو شده در انبار کالا به صورت غیر به این مکان منتقل شده است و فاقد مجوزهای قانونی و بارنامه گمرکی است.

سرهنگ افشاری به هماهنگی های قضایی اشاره و ابراز کرد: در بازرسی از این انبار۴۳۱ عدد رینگ آلومینیومی مربوط به خودروهای شاسی و سنگین کشف شد.

وی افزود: در این عملیات پلیسی یک نفر دستگیر و ارزش اقلام کشف شده توسط کارشناسان حدود ۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران اضافه کرد: شهروندان درصورت مشاهده هرگونه موارد مشابه با این پلیس به شماره های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ ویا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

کشف انبار داروهای خاص در تهران

از سوی دیگر رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری چهار نفر در خصوص خرید و فروش داروهای خاص و کشف بیش از ۱۰ هزار قلم از این داروها خبر داد و گفت متهمین با انبار کردن داروهای خاصی که بعضا در برخی از نقاط کمیاب هستند آنها را با قیمتهای گزاف در فضای مجازی می فروختند ...

سرهنگ داود معظمی گودرزی در این خصوص اظهار کرد: طی رصد و پایش مستمر فضای مجازی مشخص شد یک تیم مجرمانه در یکی از شبکه های اجتماعی اقدام به فروش داروهای کمیاب از جمله داروهایی دیابت، ریتالین و ... می کنند.
 
وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ اقدامات خود را آغاز کردند و در تحقیقات اولیه متوجه شدند اشخاصی با ایجاد چندین صفحه اینستاگرامی با تبلیغات اغوا کننده اقدام به فروش داروهای کمیاب و خاص می کند.
 
سرهنگ معظمی گودرزی با اشاره به سرعت عمل پلیس در شناسایی این تبهکاران مجازی افزود:افسران سایبری این پلیس با بررسی های همه جوانب پرونده و بهره گیری از روش های علمی و فنی موفق شدند مجرمین را در فضای مجازی شناسایی کنند.
 
وی عنوان کرد: با به دست آمدن اطلاعات هویتی متهمین و پس از تشریفات قضایی، در نهایت مجرمان در یکی از مناطق جنوب تهران دستگیر و بیش از ۱۰ هزار قلم داروی خاص از انبار آنها کشف گردید.
 
سرهنگ معظمی گودرزی با اشاره به اینکه داروهای مکشوفه جزو داروهای کمیاب هستند اظهار داشت: متهمان پس از انتقال به پلیس فتا اظهار داشتند این داروهای خاص را برای فروش با چندین برابر قیمت از طریق فضای مجازی از چرخه قانونی خارج کرده و آن را در انبارهای غیرمجاز و نامناسب نگهداری می کردند.
 
رییس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: باید توجه داشت که خرید و فروش هرگونه دارو در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ممنوع است و علاوه بر جرم بودن این اقدام، غالب این افراد نیز کلاهبردار هستند، بسیاری از این افراد اصلا دارویی در اختیار ندارند و با یک جست و جوی ساده در فضای مجازی به اطلاعاتی دست پیدا می کنند و مدعی داشتن داروهای نادر هستند. شهروندان همچنین در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir گزارش کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha