۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۲۸
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85570665
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میزان موالید در ۶ شهرستان استان بوشهر افزایش پیدا کرد

بوشهر-ایرنا- دبیر ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استانداری بوشهر گفت: براساس بررسی‌ها میزان موالید امسال این استان در ۶ شهرستان روند افزایشی پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رقیه زنگنه‌نژاد روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ادامه این روند رو به رشد به همراه تمرکز بر روی مسئله فرزندآوری و ازدواج ، نیازمند برنامه‌ریزی و اجرا دقیق بوم‌های علمی و عملیاتی مبتنی بر ظرفیت‌ها و چالش‌های شناسنامه‌های جمعیتی هر شهرستان و همکاری گروه‌های مردمی، نخبگان و دستگاه‌های دولتی است.

وی افزود: فرآیند طرح جوانی جمعیت از سیاست‌های کلان نظام جمهوری اسلامی است که با نگاه عمیق و راهبرد خردمندانه رهبر معظم انقلاب برای رسیدن به جامعه جوان و پویا تدوین شده است.

زنگنه‌نژاد ادامه داد: امید است این طرح که در دولت سیزدهم آغاز شده در ادامه مسیر منجر به نرخ باروری مناسب در سطح کشور شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری بوشهر تصریح کرد: تثبیت نرخ باروری کشور در سال ۱۴۰۲ بر روی عدد ۱.۶ و افزایش نرخ باروری در ۱۵ استان که بوشهر هم یکی از این استان‌ها است، نشان از تغییر باور و نگرش خانواده‌ها در این عرصه و بهبود وقایع حیاتی نظیر ازدواج و موالید است.

بیشتر بخوانید

رشد ۶ درصدی ولادت در استان بوشهر

بیش از ۱۳ هزار ولادت در استان بوشهر ثبت شد

وی یادآور شد: امسال دومین رویداد جایزه جوانی جمعیت در استان بوشهر با شناسایی ظرفیت‌ها در هفت محور ماده ۱۹ قانون و معرفی ۴۰ منتخب در بخش‌های مختلف برگزار شد.

زنگنه‌نژاد گفت: در این رویداد تمرکز بخش رسانه بر معرفی و تجلیل از رسانه‌های بومی و محلی فعال در عرصه جمعیت و بخش خانواده با هدف معرفی الگوی موفق خانواده، مادر دانشجو کمتر از ۲۵ سال، به کار خود خاتمه داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha