۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۵
کد خبر: 85570737
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امروز و فردا هوای قم غبارآلود است

۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۵
کد خبر: 85570737
امروز و فردا هوای قم غبارآلود است

قم- ایرنا- مدیرکل هواشناسی قم گفت: امروز و فردا به دلیل وزش باد و خیزش گردوخاک، هوای این استان غبارآلود است.

مهران حیدری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی، افزود: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی هواشناسی امروز شنبه آسمان صاف خواهد بود و در برخی ساعات وزش باد و غبار محلی انتظار می‌رود.

وی با بیان این‌که روند دما امروز کاهشی خواهد بود، اضافه کرد: سرعت وزش باد از امروز تا روز دوشنبه ۳۵ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت با جهت شرقی خواهد بود.

وی ادامه داد: برای روز یکشنبه آسمان قسمتی ابری به‌تدریج افزایش ابر، در برخی ساعات وزش باد به نسبت شدید و گردوخاک و در برخی مناطق رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

حیدری بیان کرد: روز دوشنبه نیز آسمان صاف تا کمی ابری در برخی ساعات وزش باد به نسبت شدید همراه با گردوخاک خواهد بود.

به گفته وی، کمینه و بیشینه دمای استان قم در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب مربوط به ایستگاه هواشناسی دستجرد با ۲۰.۴ و مرکز تحقیقات قم با ۴۱.۱ درجه سانتی گراد بالای صفر بود.

در استان قم ۱۰۹ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۲ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha