سنگ خراسان رضوی از مزیت‌های صادراتی ایران است

مشهد-ایرنا- مشاور وزیر و رییس نمایندگی وزارت خارجه خراسان رضوی گفت: سنگ این استان از مزیت‌های کالاهای صادراتی ایران به شمار می‌رود و قابلیت رقابت با نمونه‌های خارجی را دارد.

به گزارش ایرنا، احمد معصومی‌فر روز شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنعت سنگ به خبرنگاران افزود: در حال حاضر صنعت سنگ کشور توسعه پیدا کرده است و امروزه شاهد آن هستیم که به جای خام‌فروشی می‌توانیم صادرات سنگ آماده و فرآوری شده را داشته باشیم.

وی با اشاره به آن که مصرف سنگ در کشورهای مختلف به خصوص در حوزه های ساختمانی بسیار زیاد است، بیان کرد: در گذشته سنگ ها به صورت خام به کشورهای اروپایی و برخی کشورهای همسایه مانند ترکیه و ایتالیا منتقل می شد و از آنجا با قیمت‌های چند برابر به دیگر کشورها صادر می‌شد که اکنون این روند تا حد زیادی به نفع کشور تغییر کرده است.

رییس نمایندگی وزارت خارجه خراسان رضوی اقتصاد سنگ را با توجه به وجود معادن زیاد در سه استان خراسان و دیگر استان های کشور مهم و قابل توجه دانست و خاطر نشان کرد: در حال حاضر باید تلاشی برای ایجاد بازار این سنگ ها ایجاد شود و خوشبختانه در این نمایشگاه شاهد نمایش سنگ ها با کیفیت فوق العاده هستیم.

وی ادامه داد: سنگ های خراسان و همچنین ایران به لحاظ جنس سنگ، معادن و همچنین فرآوری بویژه برش های آن در مقایسه با نمونه های خارجی کاملا قابل رقابت است.

معصومی فر تصریح کرد: اقتصاد سنگ می‌تواند به یکی از مهمترین منابع درآمدی پایدار کشور تبدیل شود و بازار پرسود این صنعت را برای کشورمان رقم بزند.

سومین نمایشگاه صنعت سنگ از روز ۲۵ مردادماه، پنج شنبه هفته گذشته در مشهد آغاز به کار کرد و تا فردا، یکشنبه نیز فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha