مهاجرت نخبگان از کشور واکاوی می‌شود

تهران- ایرنا- بنیاد ملی نخبگان و موسسه تحقیقات جمعیت کشور یک تفاهم‌نامه همکاری مشترک در زمینه‌های طراحی، اولویت‌بندی عناوین و اجرای طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی درخصوص مسائل مهاجرت نخبگان و مهاجرت بین‌المللی امضا کردند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از بنیاد ملی نخبگان، در دیدار سید سلمان سید افقهی قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان و محمدجواد محمودی رئیس موسسه تحقیقات جمعیت کشور، تفاهم‌نامه همکاری علمی و پژوهشی میان دو مجموعه منعقد شد.

برگزاری نشست‌های تخصصی در خصوص مسائل جمعیت‌شناختی و مهاجرت نخبگان، حمایت و انجام طرح‌های پژوهشی، تحلیلی و سیاستگذاری مشترک، استفاده مشترک از ظرفیت‌های بانک‌های اطلاعاتی و تحلیل‌ها و روش‌های تحقیق و گزارش آن جهت بررسی وضعیت جمعیت‌شناختی و مهاجرت نخبگان و تولید محتوای رسانه‌ای در خصوص موضوع نخبگان از اهداف این توافق است.

بر اساس اعلام بنیاد ملی نخبگان، محورهای این توافق شامل طراحی، اولویت‌بندی عناوین و اجرای طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی درخصوص مسائل مهاجرت نخبگان و مهاجرت بین‌المللی، تبادل اطلاعات و داده‌های مورد نیاز طرفین برای انجام طرح‌های پژوهشی و تبادل نتایج طرح‌های آماری و پژوهشی و گزارش‌های کارشناسی تهیه شده در حوزه مهاجرت نخبگان و مهاجرت بین‌الملل است.

مهاجرت نخبگان از کشور واکاوی می‌شود



همچنین طرفین در خصوص پشتیبانی علمی و تدارکاتی در برگزاری همایش‌های علمی و نشست‌های کارشناسی، فراهم ساختن دسترسی کارشناسان به تمام منابع موجود در کتابخانه و مرکز اسناد یکدیگر، چاپ و نشر گزارش‌ها و محتواهای تحلیلی، سیاستی چاپی و الکترونیکی مشترک و بهره‌گیری از ظرفیت حامیان فردی، سازمانی، و جمع‌سپارانه در رصد، نگهداشت و بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان با یکدیگر همکاری خواهند داشت.

مدت زمان اجرای این تفاهم‌نامه همکاری مشترک،‌ سه سال تعیین شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha