۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۱۲
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85570757
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

هشت دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز در گیلان کشف شد

رشت - ایرنا - فرمانده انتظامی بندرانزلی از کشف هشت دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.  

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس گیلان، سرهنگ امیر وهاب زاده روز شنبه در این زمینه عنوان کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پی کسب خبری مبنی بر بهره‌برداری افراد سودجو از تعدادی دستگاه استخراج ارز دیجیتال در این شهرستان، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با اشراف اطلاعاتی محل استفاده از این دستگاه‌ها را که در یک کارگاه در شهرک صنعتی شهرستان بندرانزلی بود، شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بندرانزلی بیان کرد: ماموران با هماهنگی مقام قضایی محل مورد نظر را مورد بازرسی قرار داده و هشت دستگاه استخراج ارز دیجیتال بیت کویین غیر مجاز، ۱۹ عدد کارت گرافیک استخراج ارز دیجیتال اتریوم به همراه دستگاه مودم هوآوی کشف و یک متهم را دستگیر کردند.

سرهنگ وهاب زاده خاطرنشان کرد: با توجه به استفاده غیرمجاز از برق توسط متهم، ماموران شرکت برق نیز در محل حضور یافته و تخلفات این فرد سودجو در پرونده وی ثبت شد.

وی با اعلام اینکه برابر اعلام نظریه کارشناسان ارزش دستگاه‌های کشف شده ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است از مردم خواست: ضمن تعامل با پلیس هرگونه مورد مشکوک در این خصوص را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع رسانی کنند.

دستگیری ۱۴ سارق و مالخر در فومن

به گزارش دیگری از این پایگاه، فرمانده انتظامی فومن از شناسایی و دستگیری ۱۴ سارق و مالخر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مجید تقی زاده گفت: با اجرای طرح امنیت محله محور در ۲ هفته اخیر هفت سارق کابل برق، چهار سارق احشام، یک سارق ساختمان نیمه کاره و ۲ مالخر در این رابطه دستگیر شدند.

وی در ادامه گفت: طرح امنیت محله محور با بکارگیری تیم تلفیقی پلیس‌های تخصصی، کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها و یگان امداد با هدایت جانشین انتظامی شهرستان ضمن پاکسازی محلات، موفق به دستگیری ۱۴ سارق و مالخر طی ۲ هفته اخیر در شهرستان فومن شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان فومن با بیان اینکه سارقان دستگیر شده در بازه سنی ۲۷ تا ۵۰ ساله بودند، افزود: مقدار زیادی اموال سرقتی و ابزارآلات سرقت از سارقان کشف شد که پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

این مقام انتظامی در پایان با تاکید بر حذف زمینه‌های وقوع جرم خاطرنشان کرد: طرح امنیت محله محور پلیس ضمن برخورد قاطع با مجرمان بر ایفای نقش افراد تاثیرگذار هر محله و همکاری با پلیس برای داشتن محله عاری از جرم تاکید دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha