توفان گرد و غبار کلانشهر مشهد را در نوردید

۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۱۷
کد خبر: 85570794
توفان گرد و غبار کلانشهر مشهد را در نوردید
بلوار وکیل آباد مشهد، شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳

مشهد- ایرنا- مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان‌ رضوی گفت: توفان گرد و غبار از دقایقی قبل وارد کلانشهر مشهد شد و هم اکنون حجم آلاینده گرد و غبار در این کلانشهر به شدت افزایش یافته است.

مهدی اله‌پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این وضعیت، کیفیت هوای مشهد را طبق پیش بینی ها در شرایط آلوده و حجم گرد و غبار را در هوای تنفسی شهروندان بسیار بالا برده است.

وی اضافه کرد: میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۱۰۵ نشانگر هوای ناسالم و آلوده است و شاخص‌های یک تا ۲ ساعت گذشته نیز با عدد ۱۱۲ از شرایط ناسالم هوای این کلانشهر خبر می‌دهد اما این اعداد رو به افزایش است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌ رضوی گفت: هم اکنون کیفیت هوای تمامی ۲۳ ایستگاه سنجش در شرایط آلوده است و توصیه می شود شهروندان علاوه بر رعایت بحث حفاظت فردی و استفاده از ماسک با محدود کردن یا حذف ترددهای غیرضروری در سطح فضای باز و حتی تردد با وسیله نقلیه شخصی از درگیر شدن با پیامدهای پدیده گرد و غبار پیشگیری کنند.

اله پور افزود: همچنین با توجه به کاهش دید در سطح شهر مشهد و محورهای درگیر پدیده گرد و غبار، پلیس راهور و پلیس راه و اداره کل راهداری، تمامی ترافیک شهری و محورهای استان را از نظر ترافیکی مدیریت و به مسافران هشدار های لازم را اطلاع رسانی کنند.

وی اضافه کرد: جلوگیری از تردد افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و افراد دچار حساسیت‌های پوستی در سطح شهر به شدت توصیه می شود و می بایست از پیاده روی و ورزش های عمومی در فضای باز خودداری شود و خرید و یا پیگیری سایر امور خود را به وقت دیگری موکول کنند.

به گزارش ایرنا، قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای.کیو.آی به معنای وضعیت «پاک» و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای.کیو.آی نشانگر وضعیت «سالم» است.

همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای «آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان» و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای.کیو.آی به معنای «آلودگی هوا برای همه سنین» محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha