۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۲۶
کد خبر: 85570827
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بوکان میزبان سومین جشنواره ملی اتودهای نمایشی ایران شد
عکس آرشیوی است

مهاباد- ایرنا- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان گفت: سومین جشنواره ملی اتودهای نمایشی ایران به میزبانی این شهرستان برگزار می‌شود.

رضا عباسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سومین دوره جشنواره اتودهای نمایشی با هدف ایجاد بستری مناسب و خلاقانه با نگاهی آموزشی و پژوهشی در امر مهم خلق سوژه، ایده و بازیگری تئاتر، ایجاد مسیری برای رشد و شکوفایی بازیگران، تولید ایده‌های نو و ناب در چهارچوب نمایش های کوتاه و اتودهای نمایشی تک نفره و ایجاد محیطی مناسب برای کشف و شناسایی بازیگران و ایده پردازان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه موضوع اتودهای نمایشی آزاد به زبان فارسی و به صورت رقابتی در ۲ بخش برگزار می شود اضافه کرد: موضوع‌های مانند همدلی و وفاق ملی، نشاط و سرزندگی اجتماعی، تحکیم خانواده و جوانی جمعیت، عفاف و حجاب، فرهنگ سازی در ارتباط با جوانان و ناهنجاری های اخلاقی و آسیب های فرهنگی و اجتماعی، آداب و رسوم و سنت های محلی و منطقه ای، وقایع مهم و مفاخر و مشاهیر محلی، منطقه ای و ملی در اولویت قرار خواهند گرفت.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان گفت: بخش های جشنواره نیز شامل مونولوگ های ماندگار و گفتار های تک نفره در آثار نمایشی چاپ شده « نمایشنامه نویسان ایرانی» با ذکر نام اثر و نویسنده آن. ایده‌ها، سوژه‌ها و گفتارهای دراماتیک به صورت اتودهای نمایشی با رویکردهای خلاقانه به مسائل روز جامعه است.

وی اظهار کرد: مدت زمان اجرا در هر ۲ بخش باید حداقل هفت دقیقه و حداکثر ۱۰ دقیقه باشد.

وی در خصوص شرایط جشنواره نیز گفت: این دوره هم مانند دوره قبل فقط اتودهای نمایشی تک بازیگر پذیرش خواهد شد و به تمامی راه یافته گان گواهی حضور در جشنواره اعطا خواهد شد و اسکان و پذیرایی هنرمندان راه‌یافته بر عهده جشنواره است.

عباسی افزود: به برگزیدگان اول تا سوم در بخش های ایده، بازیگری « زن و مرد » و استفاده ی صحیح از امکانات فنی به تشخیص هیات داوران، جوایز ارزنده نقدی، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

وی اضافه کرد: علاقمندان تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ فرصت دارند تا اثر خود را در قالب یک نسخه لوح فشرده همراه با مشخصات اثر « بازیگر، ایده پرداز، موضوع و خلاصه ی اثر» به نشانی آذربایجان غربی - شهرستان بوکان- خیابان شهید فهمیده- اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی- دبیرخانه جشنواره و یا از طریق شبکه های مجازی به شماره ۲۱۰۲ ۰۲۶ ۰۹۱۲ ارسال کنند.

وی افزود: هنرمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های ۴۶۲۶۰۹۹۱-۲ -۰۴۴ یا همراه ۲۱۰۲ ۰۲۶ ۰۹۱۲ تماس بگیرند.

بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha