هماهنگی‌ با ارکان نظام نقطه قوت سیدعباس صالحی است/ سیاست‌های بازتری را شاهد خواهیم بود

تهران- ایرنا- استاد ارتباطات اجتماعی و پژوهشگر رسانه نقطه قوت سیدعباس صالحی، وزیر پیشنهادی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت چهاردهم را هماهنگی با ارکان نظام دانست و گفت: ویژگی های علمی ، تجربی و مدیریتی صالحی نشان می‌دهد که حوزه فرهنگ و هنری و رسانه با دوره کم‌چالشی در زمان وزارت وی روبه‌رو است.

حمید ضیایی‌پرور در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره ویژگی‌های مدیریتی سیدعباس صالحی وزیر پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: او شرایط را به قبل از دوره دوتلت سیزدهم برمی‌گرداند. فکر می‌کنم او تنها وزیری است که پس از گذشت یک دوره از دولت، دوباره به همان وزارتخانه قبلی برمی‌گردد. بیژن زنگنه وزیر نفت پس از هشت سال دوباره به وزارتخانه برگشت. اما احتمالا وزیری که پس از یک دوره دوباره برگردد نداشته‌ایم.

وی با تاکید بر این که نقطه قوت سیدعباس‌صالحی هماهنگی با ارکان نظام است، ادامه داد: او هم با مجلس و هم با دیگر بخش‌های نظام همسو خواهد بود. صالحی تجربه دیرینه‌ای در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سبقه‌ای در حوزه علمیه قم و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دارد. اینها مزیت‌هایی است که نشان می‌دهد با دوران کم چالشی روبه‌رو هستیم.

سیاست‌های بازتری را شاهد خواهیم بود

ضیایی‌پرور بیان کرد: سیدعباس صالحی از معاونت فرهنگی و حوزه نشر و کتاب وزارت فرهنگ بالا آمده است و شخصیت مقبولی در بدنه وزارت فرهنگ و رشاد و ارکان نظام و هنرمندان محسوب می‌شود؛ صالحی وزیر دولت روحانی بوده و در بدنه اعتدال‌گرایان هم مورد اعتماد است.

این پژوهشگر رسانه با بیان اینکه در حوزه رسانه به نسبت سه سال اخیر یک عقبگرد داشتیم، گفت: با مدیریت سیدعباس صالحی رویکرد بهتری را شاهد خواهیم بود. در این سه سال اخیر در حوزه آزادی‌های رسانه‌ای کشور دچار عقبگرد شد که بخشی از آن به دلایل فناوری برمی گردد. در هیات منصفه مطبوعات و کمیته فیلترینگ اتفاقاتی افتاده که معاونت مطبوعاتی موثر بوده است. به نظر می‌رسد در دوره پیش رو سیاست‌های بازتری را شاهد خواهیم بود.

استاد ارتباطات اجتماعیبا اشاره به این که صالحی تعامل بهتری با مجلس و قوه قضاییه دارد، گفت: وزارت فرهنگ هر چه از اقتدار بیشتری برخوردار باشد نهادهای ذیربط مثل مجلس و قوه قضاییه حرفش را بهتر می‌خوانند. وزیر قوی باعث می‌شود وزارتخانه از یک نهاد دست دوم در حوزه فرهنگ و اندیشه خارج شود. در تعامل با بقیه دستگاه ها مثل صداوسیما و ساترا هم این نکته اهمیت دارد. چون حوزه اختیارات و تنظیم‌گری که وزارت فرهنگ و ارشاد دارد خیلی گسترده است.

هماهنگی‌ با ارکان نظام نقطه قوت سیدعباس صالحی است/ سیاست‌های بازتری را شاهد خواهیم بود
سیدعباس صالحی، وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش ایرنا، فهرست وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، یکشنبه ۲۱ مردادماه به هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه و سیدعباس صالحی به عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس معرفی شد.

صالحی متولد ۱۳۴۳ در مشهد و فرزند مرحوم آیت الله میرزاحسن صالحی (متوفی ۱۳۹۶) است. او دانش آموخته علوم حوزوی و در دانشگاه نیز فلسفه خوانده است، در دو حوزه علمیه مشهد و قم در محضر آیات عظام وحید خراسانی، جواد تبریزی، سید عزالدین زنجانی، میرزا علی آقا فلسفی و دیگران تلمذ کرده؛ هرچند لباس روحانیت به تن ندارد.

صالحی همچنین در مباحث فلسفی از محضر استادان ابراهیمی دینانی، انصاری شیرازی، جوادی آملی و حسن‌زاده آملی بهره برده است. او از سال ١٣٧٠ تاکنون دروس مرتبط با فقه و فلسفه و کلام اسلامی را در حوزه و دانشگاه تدریس کرده است.

صالحی در دولت یازدهم به معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد و ۲۸ مهر ۱۳۹۵ بعد از استعفای وزیر وقت فرهنگ به سرپرستی این وزارتخانه منصوب و ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ از سوی حسن روحانی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و توانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد.

وی از ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان نماینده ولی فقیه در موسسه اطلاعات و روزنامه اطلاعات و مدیرمسئول این روزنامه منصوب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha