بازگشت ۵۰۰ هزار زائر اربعین به کشور

تهران - ایرنا - رئیس پلیس راهور فراجا گفت: تاکنون ۵۰۰‌ هزار نفر از زائران اربعین به کشور بازگشته‌اند.

به گزارش ایرنا از پلیس راهور، سردار سیدتیمور حسینی روز شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ با ابراز رضایت از روند برگزاری این مراسم عظیم اظهار داشت: امسال شاهد یک اربعین بی‌نظیر بودیم. افزایش قابل توجه تردد زائران و کاهش تصادفات، نشان از فرهنگ‌سازی موفق و همکاری مردم با پلیس راهور دارد.

وی با اشاره به آمارهای منتشر شده از ثبت‌نام بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سامانه سماح خبر داد و افزود: تا ساعت ۱۰ صبح امروز(شنبه)، بیش از ۲ میلیون نفر از این تعداد از مرزهای کشور خارج شده‌اند که نشان‌دهنده استقبال بی‌نظیر زائران از این حرکت عظیم حسینی است.

سردار حسینی گفت: در واقع حدود ۹۵ درصد از افرادی که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند، تاکنون از مرز خارج شده‌اند.

مدیریت هوشمندانه بازگشت زائران
رئیس پلیس راهور فراجا با تاکید بر اهمیت مدیریت بازگشت زائران افزود: تا کنون بیش از ۵۰۰ هزار نفر از زائران به کشور بازگشته‌اند که به نسبت مشابه سال قبل ۳۴ درصد افزایش داشته است.

سردار حسینی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تلاش می‌کنیم تا بازگشت زائران به صورت روان و بدون مشکل انجام شود.

نقش مؤثر پلیس راهور در تسهیل تردد زائران
وی با تاکید بر نقش مؤثر پلیس راهور در تسهیل تردد زائران، از اقدامات گسترده این نیرو از جمله هدایت ترافیک، ایجاد پارکینگ‌های امن، پاسخگویی ۲۴ ساعته و فرهنگ‌سازی خبر داد.

سردار حسینی افزود: تیم‌های پلیس راهور در طول مسیر با همه توان در خدمت زائران بودند و تلاش کردند تا سفری امن و خاطره‌انگیز برای آن‌ها رقم بزنند

رئیس پلیس راهور فراجا با ابراز خرسندی از کاهش تصادفات در مقایسه با سال‌های گذشته، این موفقیت را نتیجه رعایت بیشتر قوانین راهنمایی و رانندگی توسط زائران دانست، وی از تمامی زائرانی که به قوانین احترام گذاشتند و با پلیس راهور همکاری کردند، تشکر و قدردانی کرد.

توصیه به زائران برای ادامه رعایت قوانین در مسیر بازگشت
سردار حسینی از زائران خواست تا در مسیر بازگشت نیز همچون گذشته قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده و با پلیس راهور همکاری کنند تا سفری امن و خاطره‌انگیز را تجربه کنند، همچنین از استان‌های دارای بیشترین زائر خواست تا برای تامین ناوگان اتوبوسی و ایمنی زائران در مسیر بازگشت برنامه‌ریزی دقیق انجام دهند.

وی با بیان اینکه این موفقیت بزرگ حاصل تلاش‌های شبانه‌روزی همه دستگاه‌های اجرایی، به ویژه پلیس راهور، بوده است، ابراز امیدواری کرد که این روند در سال‌های آینده نیز ادامه داشته باشد و شاهد برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اربعین باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha