کمیته بانوان اربعین سیستان و بلوچستان نقش مهمی در مخابره پیام وحدت دارد

زاهدان - ایرنا - مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: فعالیت کمیته بانوان ستاد اربعین حسینی در زائرسراهای سطح استان نقش مهمی در مخابره پیام وحدت و خدمت رسانی مطلوب به زائران اربعین حسینی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا زهرا ابراهیمی روز شنبه در بازدید از زائر سرای امام رضا(ع) زاهدان و میرجاوه افزود: بانوان در مواکب و زائرسراها در قالب کمیته بانوان ستاد اربعین از بدو ورود زائرین نقش مهمی در ارائه خدمات پشتیبانی، آموزشی، فرهنگی به زائرین کشور پاکستانی در زائر سرای های سطح شهر زاهدان، مرز میرجاوه، مرز ریمدان دارند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه سیستان و بلوچستان دروازه اصلی ورود زائرین به کشور است بانوان با اراده وصف نشدنی دوشادوش مردان در حال ارائه خدمات هستند.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: نظر به آمار قابل توجه بانوان و کودکان و نوجوانان همراه کارهای ارزنده ای توسط کمیته فرهنگی در کلیه مواکب، زائر سرا ها از بدو ورود به استان درحال انجام است تا مدت زمان اسکان در استان فرصت مغتنمی باشد برای مخابره پیام وحدت مردمان استان که یکی از دستاوردهای مهم حرکت اربعین حسینی نیز بوده و این حماسه عظیم قرار دست پیام آزادی خواهی و انزجار از ظلم و ظالمان را در فضای عالم طنین انداز کند.
ابراهیمی تاکید کرد: همچنین با توجه به اینکه اربعین یک فرصت بی نظیر برای معرفت، تعمیق مهر و محبت جمعی، تعاون عمومی، ارتقاء اخلاق دینی، امید آفرینی و توسعه و ترویج فرهنگ حسینی است کمیته بانوان اربعین استان با بکارگیری همه ظرفیت ها سعی نموده این بخش نیز در کنار سایر ستادها در این ایام پای کار بوده تا زمینه میزبانی شایسته از زائران اباعبدالله حسین (ع) به ویژه زوار گرامی پاکستانی فراهم شود.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان اضافه کرد: همچنین ذکر این نکته ضروری است که بانوان فعال در این کمیته با کار شبانه روزی در مرزهای ریمدان و میرجاوه در حال خدمات رسانی هستند و بدان به عنوان یک مدال پر افتخار و عطیه ای الهی عشق می‌ورزند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha