عملیات زیرسازی ۲۰۰ کیلومتر از راه‌آهن خراسان جنوبی امسال به اتمام می‌رسد

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پروژه تکمیل راه آهن این استان گفت: عملیات زیرسازی ۲۰۰ کیلومتر از این پروژه تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ جواد قناعت عصر روز شنبه در بازدید از قطعات ۱۰ تا ۱۴ پروژه راه آهن استان در شهرستان‌های نهبندان و سربیشه افزود: ۴۳۳ کیلومتر از مجموع ۹۱۰ کیلومتر پروژه راه‌آهن کریدور شرق کشور در جغرافیای خراسان جنوبی قرار گرفته که در قالب ۱۵ قطعه در حال اجراست.

وی ادامه داد: تاکنون ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل فروش نفت به این پروژه تزریق شده و زیرسازی ۷۰ کیلومتر آن به اتمام رسیده‌است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: هدف از بازدید امروز از قطعات ۱۰ تا ۱۴ پروژه راه آهن زاهدان- بیرجند - مشهد در شهرستان‌های نهبندان و سربیشه، رصد و پایش میدانی کارگاه‌ها و اطلاع از روند اجرای کار در این قطعات است.

قناعت با تأکید بر اینکه برآنیم با رفع موانع از پیش پیمانکاران به روند اجرای پروژه سرعت ببخشیم، اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه راه آهن استان اربعین سال گذشته و با حضور رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی به طور رسمی آغاز شد.

وی یادآور شد: با توجه به فعال بودن تمامی قطعات، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این حجم زیرسازی به ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلومتر برسد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: هم افزایی، تعامل و همراهی دستگاه‌های اجرایی با پیمانکاران، در تأمین زیرساخت ها و در روند اجرای کار تأثیر مثبت داشته‌است.

وی خواستار تسریع در روند اجرای پروژه و کار جهادی توسط پیمانکاران شد و افزود: پروژه راه‌آهن شرق کشور یک پروژه فراملی و منطقه‌ای است و همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری هم بوده لذا اگرچه تمام قطعات پروژه فعال است ولی انتظار می رود پیمانکاران با کار جهادی به روند اجرای آن سرعت ببخشند.

قناعت با تأکید بر اینکه هر ۱۵ قطعه پروژه راه آهن در استان فعال است، عنوان کرد: در این بازدید میدانی از پنج قطعه در شهرستان نهبندان و سربیشه بازدید کردیم تا مشکلات پیمانکاران را بطور دقیق و شفاف رصد و پیگیری کنیم.

وی پیمانکاران فعال در پروژه راه آهن استان را افرادی توانمند برشمرد و گفت: بعضی از این پیمانکاران در دیگر استان ها و حتی در خارج کشور، پروژه‌های بزرگی اجرا کرده اند که نشان دهنده توانمندی آنهاست.

وی سرعت پروژه راه آهن را در استان قابل قبول خواند و افزود: از محل فروش ۲ محموله نفتی ۶ هزار میلیارد تومان وارد کشور شده که از این رقم ۲ هزار میلیارد تومان به پروژه راه آهن استان تزریق شده‌است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: اکنون در پرداخت حق و حقوق پیمانکاران مشکلی وجود ندارد و اگر صورت وضعیت‌شان را ارائه دهند ظرف ۲ هفته بدهی آنها پرداخت می‌شود.

وی اعتبار کل پروژه راه آهن استان را بر اساس برآورد اولیه ۱۸ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: پیش بینی می شود این رقم به ۲۵ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان هم افزایش یابد.

این بازدید با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی و جمعی از مدیران انجام شد.

رضایت پیمانکاران از همراهی دستگاه‌های اجرایی و پاسخگو بودن آنها به مطالبات شان، از نکات قابل توجه در این بازدیدها بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha