پاگشای VAR با خط و نشان مدعیان قهرمانی برای مدافع عنوان قهرمانی

تهران- ایرنا- پیروزی استقلال، سپاهان و تراکتور در هفته‌ای که با تساوی پرسپولیس همراه بود، نشان داد که مربع قهرمانی که از همین هفته اول لیگ شکل گرفته و جنگ جذابی در لیگ بیست‌وچهارم در راه است.

به گزارش ایرنا، فصل جدید لیگ برتر فوتبال از پنجشنبه گذشته استارت خورد و با برگزاری بازی‌های هفته اول در ۲ روز پایانی هفته، بار دیگر هیجان به ورزشگاه‌های فوتبال بازگشت، رقابت‎‌هایی که تنور فوتبال را در این روزهای گرم داغ‌تر هم خواهد کرد. برگزاری دو مسابقه این هفته با کمک داور ویدئویی هم از نکات قابل توجه شروع لیگ بیست‌وچهارم بود، اتفاقی که سبب شد سرنوشت دو گل مسابقه شمس‌آذر و استقلال با VAR تعیین شود و این تکنولوژی از همان شروع لیگ، تفاوت‌ها را به خوبی ایجاد کند.در گزارشی به فراز و فرودهای هفته اول پرداخته‌ایم.

توقف قهرمان در قدم اول

لیگ بیست و چهارم به کام مدافع قهرمانی آغاز نشد و کارلوس گاریدو و شاگردانش در گام اول سورپرایزی برای هواداران سرخپوش نداشتند. پرسپولیس که به دلیل آماده نبودن ورزشگاه آزادی و تختی برای میزبانی ذوب‌آهن راهی اراک شده بود، با تساوی برابر شاگردان محمد ربیعی، فصل جدید را با یک دشت تک امتیازی شروع کرد.

پرسپولیس در حالی فصل جدید را شروع کرد که با تغییرات کادر فنی و جدایی سه بازیکن تاثیرگذارش، با آمادگی که مدنظر هوادارانش بود، فاصله داشت. به خصوص که عدم جذب بازیکنانی که بتواند جای مهره‌های موثری مانند علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی و دانیال اسماعیلی‌فر را پر کند، سبب شده این تیم آن وزن لازم و کافی را برای یک شروع مقتدرانه نداشته باشد.

پاگشای VAR با خط و نشان مدعیان قهرمانی برای مدافع عنوان قهرمانی

با این حال تجربه فصل‌های گذشته نشان داده که قرمزها در صورت نداشتن یک نیمکت قوی هم نباید آنها را دست‌کم گرفت، هر چند باید دید که گاریدو می‌تواند موفقیت‌های چند سال اخیر قرمزها با یحیی گل‌محمدی، برانکو ایوانکوویچ و اوسمار ویرا را ادامه بدهد یا نه؟

خط و نشان برای مدافع عنوان قهرمانی

برخلاف پرسپولیس که فصل جدید را در همان هفته اول با از دست دادن ۲ امتیاز استارت زد، استقلال، سپاهان و تراکتور سه مدعی دیگر قهرمانی، با برد و ۳ امتیاز، بازی افتتاحیه‌شان در لیگ بیست‌وچهارم را به پایان رساندند.

استقلال که فصل گذشته در یک نبرد میلیمتری و نزدیک و تنها با اختلاف یک امتیاز، جام را به پرسپولیس واگذار کرد، در هفته اول توانست شمس‌آذر را با شکست بدرقه کند تا آبی‌ها که نسبت به قرمزها در فصل نقل‌وانتقالات عملکرد بهتری داشته‌اند، سرشان بالا باشد، به خصوص که این پیروزی مقابل حریفی به دست آمد که درورزشگاه سردار آزادگان قزوین به کمتر تیمی امتیاز می‌دهد.

پاگشای VAR با خط و نشان مدعیان قهرمانی برای مدافع عنوان قهرمانی

سپاهان متحول شده هم در سومین فصل حضور ژوزه مورایس توانست چادرملو را شکست دهد تا اصفهانی‌ها پس از روند پرفراز و نشسیب فصل گذشته‌، در فصل بیست‌وچهارم برای شکست طلسم ده‌ساله‌شان در لیگ برتر قدم اول را با ۳ امتیاز بردارند. سپاهان با توجه به جذب بازیکنانی مانند امین حزباوی، جواد آقایی‌پور و ... به همراه استیون انزونزی، ملی‌پوش مطرح فرانسوی که در آستانه زردپوش شدن است، یکی از مدعیان جدی جام بیست‌وچهارم خواهد بود و آنها نمی‌خواهند طلسم‌شان به عدد ۱۱ برسد.

پاگشای VAR با خط و نشان مدعیان قهرمانی برای مدافع عنوان قهرمانی

تراکتور هم دیگر مدعی جدی فصل جدید است که با پول‌پاشی نجومی و جذب بازیکنان اسم و رسم دار داخلی و خارجی، برای شکسته‌شدن طلسم قهرمانی در لیگ برتر دورخیز کرده است. آنها در هفته اول توانستند مس رفسنجان را شکست دهند و شروع امیدوارکننده‎‌ای در فصل جدید داشته باشند. پرشورها با حضور دراگان اسکوچیچ روی نیمکت و حضور بازیکنان نامداری مانند بیرانوند، ترابی و ایگور پوستونسکی کروات، به کمتر از قهرمانی راضی نمی‌شوند.

پاگشای VAR با خط و نشان مدعیان قهرمانی برای مدافع عنوان قهرمانی

دو روی سکه مهمانان جدید

دو مهمان تازه‌وارد لیگ برتر که اولین تجربه‌شان را در لیگ پشت سر می‌گذارند، در هفته اول شرایط متفاوتی را تجربه کردند. خیبر خرم‌آباد در تهران هوادار را شکست داد و چادرملو هم برابر سپاهان شکست خورد.

پاگشای VAR با خط و نشان مدعیان قهرمانی برای مدافع عنوان قهرمانی

البته هنوز هفته اول لیگ سپری شده و باید منتظر هفته‌های دیگر ماند، با این حال خیبر و چادرملو، نمی‌خواهند مهمان یک‌ساله باشند و برای اینکه جزو تیم‌های فانوس به دست در هفته‌های پایانی نباشند، باید از همین هفته‌های اول کمربندهایشان را محکم ببندند و امتیازهای لازم را برای ماندن هفته به هفته به حسابشان اضافه کنند.

پاگشای VAR با خط و نشان مدعیان قهرمانی برای مدافع عنوان قهرمانی

فولاد در مسیر احیا، ادامه کابوس نساجی؟

هفته اول لیگ برتر، ملاقات دو تیم فانوس به‌دست فصل گذشته هم بود، دو تیمی که تا مرز سقوط پیش رفتند اما در هفته‌های پایانی توانستند خودشان را از منطقه خطر دور کنند و در لیگ برتر ماندنی شوند. حکایت نساجی و فولاد دو تیم یازدهم و سیزدهم فصل گذشته بود که در هفته اول فصل جدید مقابل هم قرار گرفتند. فولاد برنده جنگ فانوس‌بدستان فصل قبل بود و اهوازی‌ها به نظر می‌رسد با یحیی گل‌محمدی در مسیر احیا هستند و نمی‌خواهند مانند فصل قبل کابوس سقوط بالای سرشان باشد. به خصوص که از تیمی که دو سال پیش با صعود به یک‎‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان تاریخ‌سازی کرد، انتظار بیشتری می‌رود.

پاگشای VAR با خط و نشان مدعیان قهرمانی برای مدافع عنوان قهرمانی

در سوی دیگر نساجی با شروع لرزان در همین هفته اول، هوادارانش را نگران کرد که مبادا در این فصل هم کابوس سقوط در فصل جدید رهایشان نکند. اگر چه هنوز برای قضاوت خیلی زود است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha