خبرگزاری‌های کشورهای حاشیه خزر، اتحادیه تشکیل می‌دهند

آستراخان- ایرنا- خبرگزاری‌های رسمی ایران، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر چارچوب تشکیل اتحادیه‌ای رسانه‌ای به منظور تبادل خبر، تولید محصولات خبری مشترک و تبادل تجربیات توافق کردند.

به گزارش شنبه شب ایرنا، زمان رضاخانی نماینده خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در نشستی که در حاشیه نهمین اجلاس رسانه‌ای کشورهای حاشیه خزر به همین منظور در آستراخان تشکیل شد، با اشاره به اینکه سه دهه پیش جلساتی مشابه نیز برگزار شده بود، گفت: نخستین نشست ائتلاف خبرگزاری‌های خزر سال ۱۳۷۴ به میزبانی ایران و دومین نشست در سال ۱۳۷۶ به میزبانی روسیه برگزار شد.

وی افزود: متاسفانه آن نشست‌ها به دلایل مختلف ادامه نیافت، اما اکنون خبرگزاری‌های منطقه به این تفاهم دست یافته‌اند که برای تقویت منافع مشترک کشورهای حاشیه خزر و مقابله مشترک با تهدیدهای رسانه‌ای، باید چارچوبی مدون برای فعالیت منظم این ائتلاف تنظیم و به نوعی آن را با سازماندهی بهتر احیا کنند.

نمایندگان خبرگزاری‌های رسمی حاشیه دریای خزر توافق کردند که تا شهریورماه جزئیات این ائتلاف رسانه‌ای را تهیه کنند.

نهمین اجلاس رسانه‌ای کشورهای حاشیه خزر با حضور نمایندگانی از کشورهای ساحلی دریای خزر و همچنین نمایندگانی از کشورهای مولداوی و ازبکستان روزهای جمعه و شنبه (۲۶ و ۲۷ مردادماه) در آستراخان روسیه برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha