۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۴۵
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85571092
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رزمایش از جهاد مقدس تا دفاع مقدس در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

بیرجند - ایرنا - مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: رزمایش خدمات‌رسانی گروه‌های جهادی با عنوان "از جهاد مقدس تا دفاع مقدس" از ۱۳ تا ۳۱ شهریور ماه امسال با محوریت شهرستان فردوس و شهرستان‌های اطراف برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی هنری شامگاه شنبه در نشست صمیمی با خبرنگاران افزود: امسال برای نخستین بار روز ۱۳ شهریور در تقویم جمهوری اسلامی به نام روز ملی حرکت‌های جهادی و امداد مردمی ثبت رسمی شده است.

وی عنوان کرد: باتوجه به همزمانی ۱۳ شهریور با ایام پایانی ماه صفر قرار شد اجلاسیه در تاریخ ۲۱ شهریور در فردوس برگزار گردد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: شهریور سال ۱۳۴۷ زلزله‌ای در فردوس روی داد و ۲ روز بعد از این واقعه تلخ، رهبر معظم انقلاب که در آن زمان طلبه‌ای ۲۹ ساله بودند با جمعی از روحانیت حدود ۸۰ نفر وارد منطقه شدند و پایگاه امدادی روحانیت را فعال کردند.

وی ادامه داد: نخستین اردوی جهادی که ۵۶ سال قبل توسط مقام معظم رهبری در زمان زلزله فردوس پایه‌گذاری شد، تاریخ و مبدا فعالیت‌های جهادی در کشور قرار می‌گیرد که یک کار جهادی بوده و امروز به عنوان الگو مطرح است.

هنری با بیان اینکه از ۲ سال گذشته در سالروز ۱۳ شهریورماه اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس برگزار می‌شود یادآور شد: کتاب «دوباره فردوس» روایت حضور جهادی، خاطرات و اسناد منتشر نشده از رهبر انقلاب در خصوص حضور ایشان در زلزله فردوس در سال ۱۳۴۷، در این اجلاسیه رونمایی شده است.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار اجلاسیه ملی شهدای جهادگر کشور ۲۱ شهریورماه به میزبانی شهرستان فردوس برگزار می‌شود گفت: در کشور حدود ۶۰ جهادگر آسمانی داریم که ۶ جهادگر متعلق به خراسان جنوبی هستند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: اجلاسیه ملی شهدای جهادگر در فردوس قرار است به نام و یاد ۶۰ جهادگر آسمانی کشور و با حضور خانواده این جهادگران برگزار شود.

وی بیان کرد: در ۲ سال گذشته اجلاسیه ملی جهادگران با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از جهادگران سراسر کشور برگزار شد.

هنری بیان اینکه کنگره ۲ هزار شهید خراسان‌جنوبی نیز سال آینده برگزار می‌شود تصریح کرد: علاوه بر این برنامه‌های جانبی در سالروز ۱۳ شهریور در شهرستان فردوس و سطح استان تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: افتتاح طرح‌های محرومیت زدایی، کلنگ زنی چند طرح از جمله نمایشگاه دائمی محصولات تولیدی خانگی در فردوس با توجه به موقعیت این شهرستان و نامگذاری یکی از میادین شهرستان فردوس به نام ۱۳ شهریور ازجمله این برنامه‌ها است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی اضافه کرد: برخی از طرح‌های کلان ملی از جمله طرح «از آبخیز تا جالیز» در قنات بلده فردوس به صورت الگویی در دست اجرا است که در صورت تامین اعتبار بخش نهایی این پروژه انجام و افتتاح می‌شود.

وی عنوان کرد: مصوب شده بود یکی از خیابان‌های مراکز استان‌ها به نام ۱۳ شهریور نامگذاری شود که این مهم در مرکز استان خراسان جنوبی هنوز اجرایی نشده و نیاز به پیگیری و توجه ویژه دارد.

هنری یادآور شد: از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام گرامیداشت یاد و خاطره شهید خدمت آیت الله رئیسی به دلیل خدمات جهادی ایشان است.

وی از برگزاری رزمایش کمک‌های مومنانه در روزهای ۱۳ تا ۲۱ شهریورماه خبر داد و گفت: در بحث فعالیت گروه‌های جهادی انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حاکمیتی برای تامین اقلام مصرفی همکاری لازم داشته باشند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: از صدا و سیما و رسانه‌ها درخواست داریم چند هفته قبل از اجلاسیه با انتشار محتواهای تولید شده و پرداختن به اجلاسیه اطلاع رسانی کامل در استان انجام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha