۲۸ مرداد ۱۴۰۳، ۳:۰۹
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85571148
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر انرژی لبنان: سوخت مورد نیاز نیروگاه‌های برق به زودی تامین می‌شود

تهران- ایرنا- وزیر انرژی لبنان در اظهاراتی گفت که محموله‌های جدید گاز از مصر برای تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌های برق به زودی وارد این کشور خواهد شد.

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا از تارنمای لبنان ۲۴، ولید فیاض در واکنش به پایان سوخت نیروگاه‌های برق و قطع سراسری جریان انرژی در این کشور ابراز امیدواری کرد که محموله‌های جدید سوخت گاز از مصر تا تاریخ ۲۳ آگوست (۲ شهریور) وارد لبنان شوند.

وزیر انرژی لبنان افزود: ژنراتورهای برق به مدت ۲ روز برق فرودگاه بیروت را به طور موقت تامین می‌کنند.

وی همچنین گفت که دولت لبنان اقدامات پیشگیرانه‌ای را برای پیش بینی اتمام سوخت انجام داده است.

پیش تر شرکت برق لبنان اعلام کرده بود که به دلیل تمام شدن سوخت نیروگاه‌ها، برق سراسر این کشور از جمله اماکن و تأسیسات مهم مانند فرودگاه‌ها، بنادر و زندان‌های این کشور قطع شده است.

این شرکت دلیل از کار افتادن نیروگاه مذکور را تمام شدن سوخت موجود در منبع این نیروگاه دانست و تاکید کرد: کلیه اقدامات پیشگیرانه ممکن را به منظور طولانی کردن دوره تولید برق تحت شرایط ویژه کنونی انجام داده است.

این شرکت افزود که پس از تأمین گازوئیل، یک بار دیگر نیروگاه‌هایی را که به ناچار از خدمت رسانی خارج شده‌اند در راستای ذخیره سازی، راه اندازی مجدد خواهد کرد.

به نوشته روزنامه لبنانی «النهار»، «فادی الحسن» مدیر کل هوانوردی فرودگاه بیروت در اولین اظهار نظر خود پیرامون این بحران، تائید کرد که فرودگاه در حال حاضر برق را از ژنراتورها تامین می‌کند و ما امیدواریم که بحران مدت زیادی طول نکشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha