تاکید سران کره جنوبی، آمریکا و ژاپن بر تداوم همکاری‌های امنیتی سه‌جانبه

تهران- ایرنا- یون سوک یول رئیس جمهور کره جنوبی، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و فومیو کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن به مناسبت اولین سالگرد اجلاس سه جانبه خود در کمپ دیوید در بیانیه‌ای مشترک بر تداوم همکاری‌های امنیتی میان سئول، واشنگتن و توکیو تاکید کردند.

به گزارش بامداد یکشنبه به نقل از خبرگزاری یونهاپ، سران کره جنوبی، آمریکا و ژاپن در این بیانیه مشترک با استقبال از دستاوردهای همکاری‌های سه‌جانبه، متعهد شدند که روابط خود را در سطح وسیعی از زمینه‌های مختلف تقویت کنند.

در این بیانیه آمده است: ما با هم کار می‌کنیم تا به اهداف مشترک خود برای پیشبرد امنیت و رفاه برای منطقه و جهان دست یابیم و بر تعهد خود برای مشورت در مورد چالش‌ها، تحریکات و تهدیدهای منطقه‌ای که بر منافع و امنیت جمعی ما تأثیر می‌گذارد، استوار خواهیم ماند.

یول، بایدن و کیشیدا در این بیانیه مشترک با بیان اینکه هر سه کشور مصمم به حفظ صلح و ثبات در اقیانوس هند و آرام هستند، تاکید کردند: ما در دیدگاه مشترکمان همسو می‌مانیم و برای رویارویی با بزرگترین چالش‌های جهان آماده هستیم و اعتقاد داریم که همکاری میان سئول، واشنگتن و توکیو برای رویارویی با چالش‌های امروز ضروری است و زمینه را برای آینده‌ای مرفه فراهم می‌کند.

در این بیانیه همچنین با تاکید بر تعمیق همکاری‌های نظامی و اقتصادی و اتخاذ موضع متحد در برابر قدرت رو به رشد چین و تهدیدات امنیتی کره شمالی تصریح شده است: سئول همکاری‌های امنیتی با واشنگتن و توکیو را برای تقویت بازدارندگی در برابر برنامه‌های هسته‌ای و موشکی پیشرو کره شمالی و همچنین همکاری‌های نظامی رو به رشد پیونگ یانگ با مسکو پس از امضای پیمان دفاعی متقابل میان آنها در ژوئن سال جاری، تقویت کرده است.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، بیانیه مشترک سه‌جانبه سئول، واشنگتن و توکیو پیش از رزمایش سالانه سپر آزادی اولچی بین کره جنوبی و ایالات متحده که قرار است روز دوشنبه آغاز شود، منتشر شده است.

کره شمالی مدت‌هاست که رزمایش‌های مشترک این سه کشور را به عنوان تمرینی برای تهاجم علیه خود محکوم کرده و در پاسخ به برگزاری این رزمایش‌ها، دست به آزمایش‌های تسلیحاتی زده است.

به گزارش ایرنا، یک مقام ارشد دفتر رئیس جمهور کره جنوبی که خواست نامش فاش نشود پیش تر گفته بود که رهبران کشورهای ژاپن، کره جنوبی و آمریکا قرار است روز یکشنبه به مناسبت سالگرد نشست سه جانبه سران خود در کمپ دیوید ایالت مریلند آمریکا، بیانیه‌ای مشترک منتشر کنند.

این مقام ارشد دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در مورد این نشست و بیانیه مشترک سه جانبه به یونهاپ، گفت: ما در صدد تهیه بیانیه مشترکی هستیم که هدف از تاسیس چارچوب همکاری کمپ دیوید، دستاوردهای سال گذشته و نگرانی‌های مشترک برای همکاری‌های آینده را بیان کرده و بر آن تاکید داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha