اگر گذرنامه زائران اربعین گم شد، چه کنند؟

ساری-ایرنا- رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات مازندران با اشاره به اینکه گذرنامه تنها مدرک معتبر برای زائران اربعین حسینی محسوب می شود، ‌گفت:‌در صورت مفقود شدن این مدرک آنها برای شناخت هویت می بایست از کنسولگری ها کمک بگیرند.

مرتضی عبادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گذرنامه تنها مدرک معتبر زائران است به همین دلیل تصویری از گذرنامه در گوشی یا به صورت کاغذی همراه داشته باشند تا در صورت مغقود شدن گذرنامه در شناخت هویت به کنسولگری‌ها کمک کند.

وی ادامه داد:‌ زائران درصورت مفقود شدن گذرنامه تحت هیچ شرائطی بدون دریافت برگ تردد سرکنسولگری به مرز مراجعه نکنند.

رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات مازندران خطاب به زائران از آنها خواست با حفظ خونسردی به کنسولگری ایران مراجعه و نسبت به برگ تردد اقدام و سپس به مرز مراجعه کنند.

وی توضیح داد: مهوری اسلامی ایران در بغداد، نجف، کربلا، بصره، سلیمانیه و اربیل دارای کنسولی است که به جز سلیمانیه و اربیل بقیه نمایندگی‌ها در ایام اربعین به‌طور شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند از سوی دیگر شماره ۱۲۸ برای ارتباط با کنسولکری تعیین شد.

بنا به اعلام ستاد مرکزی اربعین آخرین آمار خروج زائران اعم از ایرانی و خارجی تا روز گذشته نزدیک به دو میلیون و ۲۰۰ هزار زائر است.

همچنین این ستاد از زائرین خواست حتما یک روز قبل از اربعین به کشور برگردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha